[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?
Och skiva från den sorgligaste filmenBra platta från en bra tid i livet.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Och skiva från den sorgligaste filmenBra platta från en bra tid i livet.
200% feeling på den plattan!
Bara av ren nyfikenhet: Rippar du för att undvika slita på CD skivorna och/eller tycker du att ljudkvalitén blir bättre på rippat vs streamat?Sitter och rippar mina CD-skivor och då och då dyker det upp artister och skivor som jag inte tänkt på på riktigt länge. Som den här till exempel. Fantastisk skiva med ett riktigt bra band med ett namn i världsklass.
För att jag kan!Bara av ren nyfikenhet: Rippar du för att undvika slita på CD skivorna och/eller tycker du att ljudkvalitén blir bättre på rippat vs streamat?
Kul, ja, själv köper jag ju vinyler ibland men räknar mig ej som en ljudnörd. Tycker nog både cd, streamat (Tidal) och vinyler låter bra genom min anläggning och skulle säkert förlora blinda ljudtester.För att jag kan!
Seriösare svaret är att jag gillar att plilla med lagringslösningar och bygga egen NAS osv. Och nåt ska man ju ha det den till. Köper även en del musik på Bandcamp så vill ha mitt eget bibliotek tillgängligt.
En lite irrationell hobby helt enkelt.
Låter som en väldigt rationell hobby! Streaming är är att hyra möjligheten att lyssna på musik, en möjlighet som kan försvinna. Problemet är kanske inte så tydligt nu men inom film och spel så är det tydligare med rättigheter som försvinner eller spelplattformar som stänger ner.För att jag kan!
Seriösare svaret är att jag gillar att plilla med lagringslösningar och bygga egen NAS osv. Och nåt ska man ju ha det den till. Köper även en del musik på Bandcamp så vill ha mitt eget bibliotek tillgängligt.
En lite irrationell hobby helt enkelt.
Nu är det ju en extern tjänst, men när Neil Young var borta från Spotify så laddade jag upp alla hans plattor på iBroadcast. Sen streamade jag till luren via deras app, eller direkt till Sonos via plugin i Sonos-appen.Jag planerar att streama utanför hemmet om jag kan få till en lösning som inte exponerar för mycket av mitt hemmanätverk för för det. Tittar mest på Navidrome som lösning f n. https://www.navidrome.org/
Karriär 1: Bäst och driver utvecklingenDuplantis andra karriär?