Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Reggae gruppen FAB5 (Faboulus 5) en CD med 4 skivor när jag på jobbet hade besök av vårt ombud i Kingston, Jamaica.
Kolla in Fab5 - ett sånt drag! (Om man gilar reggae)
Whoa, Phantastic, Ivete Sangalo - The Best ever !!!!!!!! - Jag trodde att ingen här visste - Bättre än T.a.T.u el Laleh el Aerosmith --- Men kanske Peter Lundblad el Thalia el Marcia Freire ?? Passar bra till en lång Bikeride i Nov !!!
Tja - har nog ganska mycket brasiliansk musik. Sedan 1993 har jag varit ganska många gånger i Brasilien och om en dryg månad åker familjen tillbaks igen för en månad. Om man vill uppleva bra musik kan jag rekommendera Salvador där Ivete Sangalo kommer ifrån. Men självklart är ju inte Rio och Sao Paulo så dumt för konserter heller.
Det finns mycket bra lite tyngre musik från Brasilien - bland annat Sepultura. Vill man bli inspirerad på ett trainerpass kan man blanda Sepultura med Seether (Sydafrika) och Laibach. En annan favorit är Adriana Calcanhoto som jag såg live i Sao Paulo för jättemånga år seda - men det är jättesoft
Cool stuff - Beleza Rara, Leva Eu, Vem-meu-amor, Eva, ...
Eller Carrapicho, Rebola, nästan bättre - Tic-Tic-Tac of course !
Funkar bra till en jobbb-cykeltur, en dimmig tidig och kall Nov morgon, -- !!!
Simpanovic skrev:
-------------------------------------------------------
> mek skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nya alice in chains! wow vilken platta!
>
>
> +1000
> Somebody check my brain!
>
> Tack för det. Det finns hopp för musikintresset
> här i världen, mek :)
Och "a looking in view"! Om sanningen ska fran har jag aldrig varit nått vidare fan av gruppen förrut, mitt liv hittills har varit dödsmetall i lite mer 17års tid (är 32bast) så jag har tidigare varit ganska trångsynt när det kommer till musik. Men inte längre, och detta är en riktigt riktigt skön platta, lagomt tunggung.
"Black gives way to blue" är inte heller den fy skam. Med Elton John som gästsångare. Ruskigt oväntat.
Men är du inne på metal borde ju Alice funka bäst bland grungebanden. Riktigt svart och mycket ångest!
Man får inte heller glömma Soundgarden om man nu ska sitta och jämföra grunge och metal.
"Ba Yuda" av Jose Chameleon. Popular artist på lokalradion här i Kampala ... Om ett tag skall vi ha avskedsfest här och då skulle en kollega fixa hit "Rabbadabba" - får se om det ligger någon substans i det eller om det bara är snack
Häromdagen ville 4-åringen dansa till något snabbare. När jag bytte till System of a Down blev hon helt i extas och dansade vilt ett par låtar. Det gäller att böja i tid ...
PerryE skrev:
> Häromdagen ville 4-åringen dansa till något
> snabbare. När jag bytte till System of a Down
> blev hon helt i extas och dansade vilt ett par
> låtar. Det gäller att böja i tid ...
Absolut!
Misfits brukar gå hem bra, men det säger ju sig själv.
Har gott om filmer när han flyger från soffan till gammal amerikansk Hardcore :)
Nu gäller det bara att försöka hålla han true och inte gå efter mamma och hennes Green Day-inflytande...
Simpanovic skrev:
> mek skrev:
> ----------------------------------------------------
> > Nya alice in chains! wow vilken platta!
>
> +1000
> Somebody check my brain!
> Tack för det. Det finns hopp för musikintresset här i världen, mek :)
Shit, den här helgen kommer gå till historien skivmässigt.
Först tipsar ni om nya Alice in Chains och nu har jag precis upptäckt att Katatonia släppt en ny platta och så även Baroness. Jag är i chocktillstånd.