[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

EFTERLYSNING !!

Jag letar efter riktigt bra trumsolo/ trummusik. typ Metallica "and justice for all" plattan fast instrumental.. inte pantera öset om ni fattar
det ska vara rent snyggt och jävligt med ryckande.

inte ett monster smattrande på cymbaler och hamrande på dubbla baskaggar som trumsolo klippen på youtube.
jag vill kunna sitta i bilen och spela lite sköna luft-trummor, typ.

jag vill ha rena sköna trummor som byter takt och som man kan lyssna på mycket, donk dash donk dash donk donk dash . och sen blir det små sköna tempo och takt byten utan att trummisen ska stajla i timmar.

finns det någon artist eller grupp som lirar bra trummor. självklart med andra instrument i bakgrunden,
instrumentalt. tack!

Dinmorsa sa:
EFTERLYSNING !!

Jag letar efter riktigt bra trumsolo/ trummusik. typ Metallica "and justice for all" plattan fast instrumental.. inte pantera öset om ni fattar
det ska vara rent snyggt och jävligt med ryckande.

inte ett monster smattrande på cymbaler och hamrande på dubbla baskaggar som trumsolo klippen på youtube.
jag vill kunna sitta i bilen och spela lite sköna luft-trummor, typ.

jag vill ha rena sköna trummor som byter takt och som man kan lyssna på mycket, donk dash donk dash donk donk dash . och sen blir det små sköna tempo och takt byten utan att trummisen ska stajla i timmar.

finns det någon artist eller grupp som lirar bra trummor. självklart med andra instrument i bakgrunden,
instrumentalt. tack!

jag hör va du säger! jag förstår va du menar!
Du skall lyssna på Arméns trumkår. Den är tyvärr nedlagd nu men det finns många fina klipp på youtube. Gud bevare konungen!

zyklom sa:
Dinmorsa sa:
EFTERLYSNING !!

instrumentalt. tack!

Ja det finns. Det som du har letat efter är Karma to burn! Mesta är mycket bra. Ex länkar.
?

Det där var inte dumt alls!
Själv föredrar jag nog Testament tex

man tackar för riktigt bra tips, bor ju i bilen och behöver nya listor.

kan ju då tipsa om

The Bakerton Group som jag hittade då jag sökte på liknande artister från karma to burn. skit bra ju.. !

tipsa gärna om mera instrumental rock med mycket takt i.

Jag har haft Johnny Bode och könsrockslördag, det livar alltid upp (tyvärr låter det inte lika bra utan folköl och bandare):

Senast ändrad:
Din Morsa jag skulle nog tipsa om Mastodon och senaste plattan Once more round the sun om du inte hört den. Brann Dailor är en oerhört duktig trummis.

Dinmorsa sa:

Kanske för progressivt, men det är i alla fall ingen brist på taktartsbyten, det är instrumentalt och Mike Portnoy är i mina öron inte helt oäven ...

Om du är öppen för annat än metal så kan kanske Tony Williams vara något.

Senast ändrad:
flickor säljer, så jag kunde inte låta bli att klicka på denna :) men det låter rätt ok :) har fått massor med intressanta förslag på tuben nu... först ut är denna:

Pink Floyd the Wall.
Tidig CD master.
Låter bra.

image.jpeg

Tillbaka
Topp