[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

singletrack sa:
JLarsson sa:
singletrack sa:
John Holm-- Sorgligt bortglömd, Sveriges bästa singsong-writer. Lyssna på Guldkorn, bland det bästa som gjorts på svenska.

Du lyssnade också på Gessles 9-i-topp svenska hjältar igår :)
Allvarligt talat så förstår jag inte vad du menar, vad har jag missat?

Det var tydligen en repris
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=4945&artikel=6395977

Okej, då förstår jag... Kan tillägga att Gessle har gjort en cover på John Holms -Den öde stranden

Kan tillägga att 6 och 7 på listan oxå är riktiga höjdare...

Yes, det blir Berlin, om inte flygstrejken sätter käppar i hjulen. Fet start i morgon med Spiritual Beggars, Wo Fat och Truckfighters. Höjdpunkterna på fredag för mig blir Elder och Monolord. Sen på lördag blir det intressant att se Asteroid. Rotor kommer att köra järnet och så är det ju alltid härligt fuzz när Borlänges stoltheter Greenleaf vevar igång.

:) Laguppställningarna är ju iaf inte att klaga på.
Jaa, Greenleaf är verkligen ngt i hästväg live..likaså Truckfighters. Asteroid lär nog leverera, inte sett dom men kommr nog ny chans senare. Har ett par band jag vill bocka av men tar sikte på desert i London 2017, visserligen typ 365 dar bort men ska nog klara bocka ett par på vägen!

Du bör se Mothership från texas också, glider nu runt med Wo Fat så spelar nog imorgon med då. Ska också bockas av. Vill gärna höra vad du tyckte om dom, deras album är bland det bättre jag hört.

zyklom sa:
Jaa, Greenleaf är verkligen ngt i hästväg live..likaså Truckfighters. Asteroid lär nog leverera, inte sett dom men kommr nog ny chans senare. Har ett par band jag vill bocka av men tar sikte på desert i London 2017, visserligen typ 365 dar bort men ska nog klara bocka ett par på vägen!

Du bör se Mothership från texas också, glider nu runt med Wo Fat så spelar nog imorgon med då. Ska också bockas av. Vill gärna höra vad du tyckte om dom, deras album är bland det bättre jag hört.

Ok, I fallande ordning av de jag såg

Rotor
Wo Fat
Monolord
Mothership
Truckfighters/Egypt/Greenleaf

Greenleaf spelade på lilla scenen och hade tekniska problem med medhörningen så jag stod så jäkla långt bort.
Somali Yach Club från Ukraina var fantastiska. Men ojämna. Android var träliga eller så var jag inte i form just då.

Måste erkänna att jag var duktigt ofokuserad mot slutet av dagarna, passiv rökning som skulle få mig att pissa positivt för thc och en jävla massa weissbier. Vänlig stämning och massa folk.

Men nu laddar jag för Desertfest Athens i Oktober med mina absoluta favoriter Color Haze och Pentagram. Och då är det Athens i Grekland och inte i USA.

JLarsson sa:
zyklom sa:

Ok, I fallande ordning av de jag såg

Rotor
Wo Fat
Monolord
Mothership
Truckfighters/Egypt/Greenleaf

Greenleaf spelade på lilla scenen och hade tekniska problem med medhörningen så jag stod så jäkla långt bort.
Somali Yach Club från Ukraina var fantastiska. Men ojämna. Android var träliga eller så var jag inte i form just då.

Måste erkänna att jag var duktigt ofokuserad mot slutet av dagarna, passiv rökning som skulle få mig att pissa positivt för thc och en jävla massa weissbier. Vänlig stämning och massa folk.

Men nu laddar jag för Desertfest Athens i Oktober med mina absoluta favoriter Color Haze och Pentagram. Och då är det Athens i Grekland och inte i USA.

Je..förstår, låter bra ändå, även om va lite dimmig atmosfär:)

Athens alltså, nytt!.visste inte. Karma to burn också nice. Nyfiken vilka mer band, kan man hoppas på lite legendariskt svenskt, Dozer el Lowrider (som ska släppa nytt) köra ihop igen?.då får man fan överväga besök! Håller ögon öppna fram.

toundra.png

Tillbaka
Topp