[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Oj. Monkey3 från Lausanne. Alla ni som gillar typ My Sleeping Karma. Skivan heter The 5th sun.

Edit: Beyond the Black Sky heter den tydligen. The 5th sun är hårdare.

Senast ändrad:
Lite Zappa på fredagskvällen är aldrig fel. Mr Brock utseende runt 2.42 är inget för de lättskrämda!

Senast ändrad:
Immortal - Nebular Ravens Winter

The Warriors - Class war. A wire man once said, the war worth fighting - is a class war.

Av okänd anledning gillar gammal risig engelsk och svensk punk/kängpunk etc, både vänster och högerledet utan bekymmer. Blandar gärna Charta och Thule i samma playlist :)

Senast ändrad:
Hardcore/crossover när den är som bäst!

Bilagor

• full-speed-ahead-50b90c42336aa.jpg
    full-speed-ahead-50b90c42336aa.jpg
    357.1 KB · Besök: 55
Jag vet inte om jag törs säga men adele - set fire to the rain, riktig girlie låt men faktiskt bra också speciellt videon med brunetten med vit tjej-tshirt som promenerar runt ner till bryggan :D.

Någon här tipsade om gruppen Toundra. Magiskt! Tack.

Så otroligt bra musik, nästan så jag vill säga att dom har en klass för sig själva.
"all" annan postrock är så deppigt grötigt och sövande.

Lyssna på Toundra kom med flera förslag på liknande upplyftande supermusik grupper.

Glad Midsommar !

Senast ändrad:
Dinmorsa sa:
Lyssna på Toundra kom med flera förslag på liknande upplyftande supermusik grupper.

Glad Midsommar !

Glad Midsommar själv! Jag har inte hittat något som kommer i närheten av Toundra, men jag lyssnar gärna på band som är instrumentala och rör sig mot stoner/progressive typ de som nämnts tidigare i tråden... My sleeping karma, Monkey3 och de lite hårdare Rotor aus Berlin.

Keep it low festival i Berlin i Oktober kommer bli fantastisk http://www.keepitlow.de/

Angels and Airwaves med Tom Delong från Blink 182..

Riktigt bra Molnrock! ( hur lägger man in hela "bilden-videon" )

Senast ändrad:
Ghost - if you have ghost.

Det där gänget har tagit tillbaka mycket av blue oyster cult och gjort något fantastiskt med det.

Detta varvas med Rush och cykelbygge.

Tillbaka
Topp