[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Chaos Heidi - Infinite Dreams (Iron Maiden-cover)

Grym rockröst! Påminner mycket om Linda Perry (fast lustigt nog gör hon en cover på den förmodligen mest kända låten med Perry, "What's up?" med 4 Non Blondes där Perry sjöng, där hon inte alls låter likt). Jag tycker det sammantaget låter bättre än originalet, men originalet är lite taskigt mixat så det påverkar en del.

Jag är svag för coverversioner av låtar. Tycker ofta att de ger en ny dimension åt en låt. I vissa fall är det också kul att höra en låt med bättre ljudkvalitet. T ex "We rock" med Dio från tidigt 80-tal, har en bedrövlig ljudkvalitet. Murrigt och odistinkt. Där kan en bra cover lindra.

I andra fall har originalartisten gjort en bättre inspelning senare, vanligtvis i form av en inspelning från en spelning. Här har vi exempelvis fantastiska "Victim of Changes" med Judas Priest, som inte låter nåt vidare på originalalbumet från 1976, men som live 2009 är magiskt bra!

Reklam på Spotify :(

Vart tog mig premium vägen... Teleoperatören som gladeligen fortsatt betala det i några år nu, trots att jag då sa upp abonnemanget med dem verkar ha gjort en rensning... Jag som ville haft det gratis några år till ;)

Nu blir det dock ett familjekonto istället

Avnjuter en kall pilsner o ögnar igenom denna tunga bok som damp ner i postlådan idag... Master of puppets rullar självklart i bakgrunden :)

Bilagor

• IMG_20160916_190840.jpg
    IMG_20160916_190840.jpg
    271.2 KB · Besök: 33
lyssnade igenom clandestine för första gången på länge efter att ha sett en push på facebook om att de ska köra den i malmö med symfoniorkester. och kör.

nu lars winnerbäck..

hahaa.. nä, det hoppas jag. det var bara kontrasten mellan entombed och winnerbäck som var lite skoj.

nu hole - violet

Tillbaka
Topp