[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Toundra.

Dinmorsa: Mogwai, Explosions in the sky, Pg.lost, Cult of Luna, Neurosis ligger väl alla i samma härad musikmässigt. Några lite hårdare, några lite mjukare, några med sång, några med skrik.

zyklom sa:
Grymt, ska du ner till München?
Isf skulle inte klaga ifall du gav en kort recension hur det va, hur mkt öl du fick ner osv;)
Fan mkt bra band dom fått ihop.

Jo, det ska jag nog kunna. Vi flyger ner i morgon bitti och kommer att ladda på http://www.braeustuben.de/
De band jag mest ser fram emot är
Elder: Lore-plattan går på högsta rotation i mina lurar
Atomic Bitchwax: Återigen, senaste plattan är klart bra
Monkey3
Fatso Jetson
Borlänges stoltheter Greenleaf

clnr sa:
Toundra.

Dinmorsa: Mogwai, Explosions in the sky, Pg.lost, Cult of Luna, Neurosis ligger väl alla i samma härad musikmässigt. Några lite hårdare, några lite mjukare, några med sång, några med skrik.

Du får inte missa ISIS i den listan om du har med CoL och Neurosis. Gillar man instrumentalt så rekommenderar jag även Red Sparowes, Godspeed You! Black Emperor, Russian circles och Pelican.

soderblom sa:
clnr sa:
Toundra.

Du får inte missa ISIS i den listan om du har med CoL och Neurosis. Gillar man instrumentalt så rekommenderar jag även Red Sparowes, Godspeed You! Black Emperor, Russian circles och Pelican.
ISIS och GY!BE är gamla favoriter, har bara inte lyssnat på dem på den senaste tiden. Får kolla upp de andra banden. Tack för tipsen.

Vet att den varit uppe tidigare men är så bra höstlåt, den som lagt upp videon skojar till det på slutet, kul:

Och lite dramatik:

Primus-videon påminde mig om Ghoultown
(exempelvideo med cykel)

Annars har jag en rejäl Imperietperiod, så tack me.i.am :) periodens favvis:

Men måste avsluta med en till Husabuse. Ren oförfalskad kärlek. skräck. Liv. Död.

clnr sa:
soderblom sa:
Toundra, Mogwai, Explosions in the sky, Pg.lost, Cult of Luna, Neurosis .
Red Sparowes, Godspeed You! Black Emperor, Russian circles och Pelican.
ISIS och GY!BE

Tyska bandet Long Distance Calling ligger rätt nära Toundra, åtminstone de äldre instrumentala plattorna. De "nya" med sång har jag inte lyssnat på än.

Sedan får man inte missa Antikythera
Soloprojekt av Anders Björler från At the Gates, The Haunted m.m.

Tommy Nilsson
Så mycket bättre
Kollar egentligen mest för Freddie Wadlings skull,
men det är rätt ok trots allt.

Men fasen va mkt bättre det hade varit om Freddie hade fått vara med :(

Tillbaka
Topp