[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Inte alls så tokigt
Hoppa till 3 minuter om du inte vill ha med övningarna i början....och nej, jag får det fortfarande inte att funka med att bädda in en video...men någon gång i framtiden ska det säkert funka...:)

Edit: till och med en sopa som jag kan få det att funka med assistans från pedagoger här på forumet....:)
Med det sagt: borde det inte gå att lösa på ett smidigare sätt...??

Senast ändrad:
Vad händer om du skriver video inom hakparenteser före länken och /video inom hakparenteser efter länken? Alltså:

Capture.PNG

Senast ändrad:
Smidigare sätt? Förr var man tvungen att förutom video-taggningen dessutom manuellt plocka bort watch? och ersätta = med / (eller något i den stilen, minns inte riktigt). I jämförelse tycker jag detta är grymt smidigt. Så, som med allt annat, är ens referensramar bara tillräckligt extrema är det mesta lätt och smidigt. ;-)

GoranS sa:
Smidigare sätt? Förr var man tvungen att förutom video-taggningen dessutom manuellt plocka bort watch? och ersätta = med / (eller något i den stilen, minns inte riktigt). I jämförelse tycker jag detta är grymt smidigt. Så, som med allt annat, är ens referensramar bara tillräckligt extrema är det mesta lätt och smidigt. ;-)
Ja, det mesta här i världen är ju relativ.....bara för att något var ännu krånligare/jobbigare förr, behöver det ju inte betyda att det idag inte går att komma på en enklare lösning....:)
Hur som helst är jag glad att du lyckades lära mig hur det fungerar. Tack!

Givet att de lyckas få skaplig fyllnadsgrad i lokalen i alla fall. Har inte någon koll på hur populära Manowar är så att jag ens vågar mig på en gissning kring detta.

GoranS sa:
Givet att de lyckas få skaplig fyllnadsgrad i lokalen i alla fall. Har inte någon koll på hur populära Manowar är så att jag ens vågar mig på en gissning kring detta.
det var "lagom" med folk skulle jag säga (edit: ca 850 enligt GP). Det var första gången de gjorde en sådan dubbelspelning två ggr på raken. Balkongerna avstängda, enligt Manowar själva för att det skulle bli så bra ljud som möjligt, så var det bara golvet framför som var bokat. Inte knökafullt utan helt lagom. Väldigt bra var det iaf! De körde i princip bara klassiker inkl några av de nyare hitsen. Men ganska många gamla nästan lite halvudda låtar, som t ex Mountain. Grymt bra! Sedan tyckte jag väl kanske inte ljudet var på topp ändå, men jag vet inte. Det var asballt hur som helst! Var på den tidiga spelningen och lagom till vi kom ut därifrån så köade nästa gäng för att komma in :)

/edit: recension på GP och video:

Senast ändrad:
Fick lite inspiration och letade upp singelversionen av Green Manalishi av Fleetwood Mac. Med knaster och tveksamma ljudeffekter (1:11). Peter Greens sista inspelning med Fleetwood Mac, han höll antagligen på att förloras till sina mentala demoner under tiden. Kort efter att singeln släpptes så försvann han in i sig själv och bort från rampljuset. Nästan lite kusligt att höra Peter sjunga/yla mot slutet och jag fantiserar att det är en man som vet om att han är på väg in i mental sjukdom men kan inget göra.

Tillbaka
Topp