Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Minst en gång om året ska Jussi fram. Mycket bra och stämningsfullt!GoranS sa:Med 2-3 grader, duggregn och jämngrå himmel krävs det tunga artilleriet för att frammana lite julstämning:
geologen sa:
Påminner mig om Eyes Wide Shut.
Spacekitty sa:geologen sa:
Påminner mig om Eyes Wide Shut.
Det är från just den filmen, såg om den ikväll.
GoranS sa:Mindre munter, men inte mindre vacker, marsch i form av tredje satsen i Chopins andra pianosonat.
geologen sa:GoranS sa:Mindre munter, men inte mindre vacker, marsch i form av tredje satsen i Chopins andra pianosonat.
Man får vara väldigt generös i tolkningen av begreppet "marsch" för att få med det stycket. Min generositet räcker inte. Men vacker, helt klart!
Är ganska säker på att den klassificeras som en begravningsmarsch. Satsen har t.o.m. namnet Marche Funèbre.geologen sa:GoranS sa:Mindre munter, men inte mindre vacker, marsch i form av tredje satsen i Chopins andra pianosonat.
Man får vara väldigt generös i tolkningen av begreppet "marsch" för att få med det stycket. Min generositet räcker inte. Men vacker, helt klart!