GoranS
Aktiv medlem
[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?
WSMC sa:Glömde snedstrecket innan video innanför hakparenteserna efter länken.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
WSMC sa:Glömde snedstrecket innan video innanför hakparenteserna efter länken.
GoranS sa:Haha, shit va snabb du var... låg uppe i 45 sek.....:)WSMC sa:Glömde snedstrecket innan video innanför hakparenteserna efter länken.
Äh, skaffa dator och fiber vettja om du ska envisas att kolla i den här tråden. :-) Eller stick ut och cykla!jonja sa:Tråden trögladdad som hin håle helt i onödan mobilt pga att alla envisas med video taggar och stora bildblaffor. Kör hellre utan och med textbeskrivning ist. Eller ännu bättre: lägg ett par hundra timmar av ditt i stort sett meningslösa musiklyssnande på att lära dig nåt instrument så att du kan spela dina favoritlåtar för egen maskin ist. Bra mycket intressantare och mer utvecklande fritidssyssla än det här. Inte är det särskilt svårt heller.
geologen sa:Jag skulle inte kunna lära mig spela nåt instrument mer än på nybörjarnivå om jag så hade en skarpladdad pistol riktad mot mig. Noll motorik som krävs.
Sen förstår jag inte varför musik som är skriven för flera instrument skulle bli bättre av att spelas på ett instrument? Det är för det mesta helheten, och samverkan mellan de olika instrumenten, som ger det härliga i musiken. Slappt plinkande på en gitarr hemma i soffan är inte i närheten av det. Enda undantaget är förstås låtar som bara är tänkta att framföras med ett enda instrument.
Och hur är musiklyssnadet meningslöst? Är njutning meningslös? Varför då äta god mat? Varför då cykla i skönt väder i en trevlig miljö? Varför då vara nära sin partner?
Nej, jonja, det där var nog ett av de minst genomtänkta inläggen i happys historia. Att du kukar ur över långa laddningstider är en sak, men det kunde ha stannat där... :)
OK. Lite tveksamt att bedöma det meningsfulla i andras musiklyssnande. Dessutom torde det bero rätt mycket på vilken musik man gillar om det är lätt eller inte att lära sig spela en låt. Personligen gillar jag t.ex. Rachmaninovs andra pianokonsert och Drowning witch (Frank Zappa). Om du hävdar att de inte är särskilt svåra att spela kan du ju lägga upp en video på youtube där du spelar styckena för egen maskin så kan vi bedöma det hela.jonja sa:Tråden trögladdad som hin håle helt i onödan mobilt pga att alla envisas med video taggar och stora bildblaffor. Kör hellre utan och med textbeskrivning ist. Eller ännu bättre: lägg ett par hundra timmar av ditt i stort sett meningslösa musiklyssnande på att lära dig nåt instrument så att du kan spela dina favoritlåtar för egen maskin ist. Bra mycket intressantare och mer utvecklande fritidssyssla än det här. Inte är det särskilt svårt heller.
Nu är ju nybörjarnivå ett ganska luddigt begrepp och det är ju möjligt att du tycker att alla som inte är riktigt duktiga befinner sig på nybörjarnivå, men med en hyggligt normal definition av nybörjarnivå har jag oerhört svårt att se att du med många års intensivt övande inte skulle kunna nå de motoriska färdigheter som krävs för att kunna kravla dig över nybörjarnivå. Någonstans kommer det förstås att ta stopp i hur komplicerade rörelsemönster man kan genomföra och hur fort man kan genomföra dem. Jag har dock svårt att tro att detta stopp för människor utan handikapp skulle ligga innan man kommit förbi nybörjarstadiet. Sen är ju musik så mkt mer än motorik. Om inte så hade nog denne man varit mer berömd än han är:geologen sa:Jag skulle inte kunna lära mig spela nåt instrument mer än på nybörjarnivå om jag så hade en skarpladdad pistol riktad mot mig. Noll motorik som krävs.
Det här borde vara normen för inlägg i den här tråden.clnr sa:Precis avslutat: A9DxE7yHeWI]Arcade[/MEDIA] Fire - Everything Now (album)
Precis påbörjat: OhMuBMLcW94]Tool[/MEDIA] - 1000 days (album)
Rattnalle sa:Det här borde vara normen för inlägg i den här tråden.clnr sa:Precis avslutat: A9DxE7yHeWI]Arcade[/MEDIA] Fire - Everything Now (album)
1. Jag kan se vad låtarna heter direkt.
2. Sidan går att ladda eftersom det inte ska läsas in 200 inbäddade YouTube-klipp.
ForesterGuy sa:Rattnalle sa:Det här borde vara normen för inlägg i den här tråden.clnr sa:Precis avslutat: A9DxE7yHeWI]Arcade[/MEDIA] Fire - Everything Now (album)
2. Sidan går att ladda eftersom det inte ska läsas in 200 inbäddade YouTube-klipp.
Trodde inte att någon körde med uppringd förbindelse längre...
Oskar sa:ForesterGuy sa:Rattnalle sa:Det här borde vara normen för inlägg i den här tråden.clnr sa:Precis avslutat: A9DxE7yHeWI]Arcade[/MEDIA] Fire - Everything Now (album)
Trodde inte att någon körde med uppringd förbindelse längre...
+1
Kod+låtnr, mindre data: B000TPTJS0,2&B00138J7C0,13Rattnalle sa:Det här borde vara normen för inlägg i den här tråden.clnr sa:Precis avslutat: A9DxE7yHeWI]Arcade[/MEDIA] Fire - Everything Now (album)