[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sambal Oelek sa:Pandora! haha, det var länge sedan.
Tack.Rut-66 sa:Beklagar sorgen...
Rut-66 sa:Vangelis med Stina Nordenstam, mumma !
Hasse#7 sa:Jag behöver lite inspiration. Ge förslag på lite låtar som passar för 90-kadens. Tänk er att de skall vara drivande och representera klunga lätt, klunga hårt, Klunga slakmota upp och klunga motvind. Vill jobba ihop något som ger simulering av svenska förhållanden och en gnutta intervall genom att man simulerar först i klungan och några sekunder. Dansband och schlager/mello är inte aktuellt. Annat konstigt beaktas i forskningssyfte..Tack på förhand.
En variant är ju att ta låtar som ligger runt 180 bpm. Då blir det inte så segt.uandt sa:Hasse#7 sa:Jag behöver lite inspiration. Ge förslag på lite låtar som passar för 90-kadens. Tänk er att de skall vara drivande och representera klunga lätt, klunga hårt, Klunga slakmota upp och klunga motvind. Vill jobba ihop något som ger simulering av svenska förhållanden och en gnutta intervall genom att man simulerar först i klungan och några sekunder. Dansband och schlager/mello är inte aktuellt. Annat konstigt beaktas i forskningssyfte..Tack på förhand.
90-kadens blir rätt svårt matcha för låtar i 90-bpm är rätt så sega. Enda som jag tycker funkar där blir rätt flummigt. Moondog e bra!
Kanske inget vidarebra exempel men Moondog är i alla fall viking som fan och den här låten ligger i 88-bpm! Perfekt för klungkörning
GoranS sa:En variant är ju att ta låtar som ligger runt 180 bpm. Då blir det inte så segt.uandt sa:Hasse#7 sa:Jag behöver lite inspiration. Ge förslag på lite låtar som passar för 90-kadens. Tänk er att de skall vara drivande och representera klunga lätt, klunga hårt, Klunga slakmota upp och klunga motvind. Vill jobba ihop något som ger simulering av svenska förhållanden och en gnutta intervall genom att man simulerar först i klungan och några sekunder. Dansband och schlager/mello är inte aktuellt. Annat konstigt beaktas i forskningssyfte..Tack på förhand.
90-kadens blir rätt svårt matcha för låtar i 90-bpm är rätt så sega. Enda som jag tycker funkar där blir rätt flummigt. Moondog e bra!
Kanske inget vidarebra exempel men Moondog är i alla fall viking som fan och den här låten ligger i 88-bpm! Perfekt för klungkörning
Tio sekunders googling gav detta: https://jog.fm/workout-songs/at/180/bpm?order=desc&sort=popularity Förefaller innehålla rätt gott om saker som i alla fall jag inte skulle rubricera som budbilstechno. Vad som är bra musik är så subjektivt att det blir meningslöst att gissa vad du lägger in i begreppet.uandt sa:Jo men lycka till med hitta bra musik i 180 bpm. "I Would Die 4 U" med Prince men sen blir det ju mest massa ganska dålig budbilstechno
GoranS sa:Tio sekunders googling gav detta: https://jog.fm/workout-songs/at/180/bpm?order=desc&sort=popularity Förefaller innehålla rätt gott om saker som i alla fall jag inte skulle rubricera som budbilstechno. Vad som är bra musik är så subjektivt att det blir meningslöst att gissa vad du lägger in i begreppet.uandt sa:Jo men lycka till med hitta bra musik i 180 bpm. "I Would Die 4 U" med Prince men sen blir det ju mest massa ganska dålig budbilstechno
GoranS sa:Tio sekunders googling gav detta: https://jog.fm/workout-songs/at/180/bpm?order=desc&sort=popularity Förefaller innehålla rätt gott om saker som i alla fall jag inte skulle rubricera som budbilstechno. Vad som är bra musik är så subjektivt att det blir meningslöst att gissa vad du lägger in i begreppet.uandt sa:Jo men lycka till med hitta bra musik i 180 bpm. "I Would Die 4 U" med Prince men sen blir det ju mest massa ganska dålig budbilstechno
Ge mig en klar och entydig definition av bra låt så ska vi se vad jag kan göra.uandt sa:GoranS sa:Tio sekunders googling gav detta: https://jog.fm/workout-songs/at/180/bpm?order=desc&sort=popularity Förefaller innehålla rätt gott om saker som i alla fall jag inte skulle rubricera som budbilstechno. Vad som är bra musik är så subjektivt att det blir meningslöst att gissa vad du lägger in i begreppet.uandt sa:Jo men lycka till med hitta bra musik i 180 bpm. "I Would Die 4 U" med Prince men sen blir det ju mest massa ganska dålig budbilstechno
Ja jo. Det är ju det som är poängen. Inte en enda av låtarna på din lista där är bra. Jag skulle vilja säga att de allihopa är ganska dåliga. Så dåliga att man hellre lyssnar på budbilstechno, en musikgenre som i mitt tycke är ganska tråkig men som i alla fall funkar. Jag gav ett alternativ på bra låtar i 180 bpm i Prince låten i alla fall. Du gav inte ett enda.
Här kommer en jäkligt skön låt i exakt 90 bpm som funkar bra att cykla till
GoranS sa:F.ö. fascinerande att du tycker att samtliga de 1400+ låtarna på listan är ganska dåliga. Du måtte ha en ganska exklusiv, eller kanske snarare särpräglad, musiksmak.
Med tanke på att nämnda MJ-låt gick hyggligt på listorna, garanterat bättre än låten du gav ovan, så lär det finnas människor som gillar den och då är den enligt din definition alltså bra musik. Personligen tycker jag inte den är så värst vidare, men nu var det ju knappast så att frågeställaren hade som bivillkor att jag skulle tycka om musiken ifråga utan det handlade om 90 bpm. Det enda jag sa var att man skulle kunna vidga sökandet till låtar i 180 bpm då de bör funka och gav sen en länk till en lista med låtar i diverse olika genrer/stilar som ligger på runt 180 bpm. Jag finner det ytterst osannolikt att frågeställaren inte skulle kunna hitta någon låt som faller på läppen bland de 1400+ låtarna.uandt sa:GoranS sa:F.ö. fascinerande att du tycker att samtliga de 1400+ låtarna på listan är ganska dåliga. Du måtte ha en ganska exklusiv, eller kanske snarare särpräglad, musiksmak.
Nej såklart att varken du eller jag lyssnat igenom alla 1400 låtar på listan men när den toppas av "They Don't Care About Us" med MJ måste väl ända till och med du fatta att den är dålig? Du vet den där låten när en pedofil springer runt i favelan och sjunger om hur mycket man ska bry sig om barn? Är det det bästa du kan komma med?
En klar och entydlig definition på bra musik måste väl ända vara musik som någon gillar. Du har inte lyckats klämma ut dig en enda låt du gillar, i varken 180 eller i 90 bpm. Jag har levererat. Det har inte du.
uandt sa:GoranS sa:Tio sekunders googling gav detta: https://jog.fm/workout-songs/at/180/bpm?order=desc&sort=popularity Förefaller innehålla rätt gott om saker som i alla fall jag inte skulle rubricera som budbilstechno. Vad som är bra musik är så subjektivt att det blir meningslöst att gissa vad du lägger in i begreppet.uandt sa:Jo men lycka till med hitta bra musik i 180 bpm. "I Would Die 4 U" med Prince men sen blir det ju mest massa ganska dålig budbilstechno
Ja jo. Det är ju det som är poängen. Inte en enda av låtarna på din lista där är bra. Jag skulle vilja säga att de allihopa är ganska dåliga. Så dåliga att man hellre lyssnar på budbilstechno, en musikgenre som i mitt tycke är ganska tråkig men som i alla fall funkar. Jag gav ett alternativ på bra låtar i 180 bpm i Prince låten i alla fall. Du gav inte ett enda.
Här kommer en jäkligt skön låt i exakt 90 bpm som funkar bra att cykla till