[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Oskar sa:

Ja! Och det är väl kul! Vi har ju ens hunnit börja prata om vilken musik som man blir knarkigast av när man suttit i garaget och trampat z3 snitt i ett par timmar. I det läget brukar man vara rejält trött också och då går min kadens ner till runt 70 ofta. Där finns det ju en massa fin musik att zona ut till

Diskutera musiksmak är ju som att diskutera vilken färg som är finast dvs värderingar. Rätt hopplösa diskussioner.
Så nu lyssnar jag på den här ?

Man kan ju i och för sig diskutera och analysera vad det är som gör att man gillar/ogillar musik. Gäller dock att man accepterar att någon tycker monotont malande musik är jättekul även om man själv skulle föredra musik med 7 taktartsbyten/minut och där man byter ackord med en frekvens a la Giant Steps.

Klart mycket bättre diskussion än att bara slänga ur sig att andra lyssnar på dålig musik.
Själv styrs jag väldigt mycket av humöret, så en dag så är 7 taktartsbyten/minut okej, men nästa dag fixar jag knappt metronomen.
Ett något överdrivet exempel dårå ?

Nä, nu testar jag denna:

Nöjd med att utöka CD-hyllan med dessa plattor.

Bilagor

• 20191126_163740[1].jpg
    20191126_163740[1].jpg
    211.3 KB · Besök: 274
jösses, detta var grymt. En kille som är gitarrlärare och har spelat in några instrumentala låtar själv. En timme och femtio minuter instrumentalt tungung:

Mekkväll ikväll, så nu rullar Porcupine Tree, In Absentia. Brukar köpa skivorna om jag hittar något riktigt bra på tuben. Det här var den första att dyka upp.

_1010731.jpg

Spisade den senare diskografin av Nile större delen av arbetsdan idag. Andra halvan av What Should Not Be Unearthed satt precis där den skulle.

Abbey road lyssnar jag på! Hittade förstapressning från 69 på Birkagatan, 80kr:)

Bilagor

• IMG_20191201_125135__01.jpg
    IMG_20191201_125135__01.jpg
    150.5 KB · Besök: 255
Hmm, man ska kanske släpa sig till fryshuset imorgon men jag är nog för gammal. Har annars varit bra ös i senaste Denzel Curry släppt. Som denna tex:

Just köpt 4-dagars biljett till Sweden Rock!! Yiehaa!! Midsommar är räddad :)

Men just nu... lite lägereldsmusik för att komma i stämning till årets grillavslutning!!

Tillbaka
Topp