Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inbillar jag mig eller var det vanligare med en extremare "fördelning" mellan höger och vänster förr? I pianosolot (fr 2.30 i andra länken) är skillnaden lätt irriterande ljudnivåskillnad när jag lyssnar med lurar. Trevlig låt annars.Fortsätter lyssna mig igenom farsans gamla jazzsamling som jag fått överta efter att han flyttat utomlands.
På den tiden hade man helt annan teknik när man spelade in, speciellt live. i dehär fallet låter det som att enbart två kanaler spelats in vilket då bildar stereo. Hur mycket man hör ett instrument och vart den är placerad i ljudbilden beror på vart i rummet man står. Trummorna står ganska centralt på höger sida, pianot mer i bakgrunden till höger men saxen är till vänster, därav lite skev ljudbild i vissa solon. Härlig låt för övrigt!Inbillar jag mig eller var det vanligare med en extremare "fördelning" mellan höger och vänster förr? I pianosolot (fr 2.30 i andra länken) är skillnaden lätt irriterande ljudnivåskillnad när jag lyssnar med lurar. Trevlig låt annars.
Tack! Jag har hoppat på i fel ordning, började med The Suburbs när den kom, och var rädd att Neon Bible nu skulle bli som att läsa kapitel i en bok i fel följd.. eller nåt.Det är värt att lyssna igenom hela Neon Bible. Men börja med Funeral och gärna The Suburbs innan.
Tack för tipset!Inte just nu, men i morgon fredag
![]()
DIREKT: Elektronisk dansmusik tolkas av Radiosymfonikerna och Hans Ek - Klassiska konserten i P2
Hans Eks orkesterverk ”Dance Music Symphony” består av 17 olika låtar av artister som Avicii, Daft Punk och The Knife. Konserten inleds med musik av Kraftwerk, ...sverigesradio.se
Nämen, jag lyssnade just på Danzig I, bra grejjer