[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Screenshot_2021-08-12-07-47-28-505_com.spotify.music.jpg

Var inte Postal Service bättre än DCFC egentligen? Har inte lyssnat på det något av det på evigheter så minnet är lite luddigt.

Var inte Postal Service bättre än DCFC egentligen? Har inte lyssnat på det något av det på evigheter så minnet är lite luddigt.
PS tycker jag låter som en mer koncentrerad, strikt variant av DCFC. Sen släppte de väl bara en platta och den råkade vara svinbra, DCFC tog ut svängarna mer, ibland blev det bra och ibland mindre bra. Transatlanticism är rätt lik PS, Plans och Narrow Stairs tycker jag med är två grymma skivor som drar mer åt Teenage Fanclub-hållet. Men så spelade ju Ben även senare in en cover på en komplett TF-skiva :)

Känner mig så fruktansvärt ilsk. Om alla bara kunde lägga ner allt de sysslar med och filosofera över de viktiga frågorna, för tids nog kommer deras syssla vara ersätt av en ?️.Så skönt, så underbart. Allt det här flummet kommer bara gå upp i rök. Som flum definierar jag allt som involverar känslor.

Antingen gör man känslor eller så gör man tänkande, man kan inte blanda de två. Vänder mig emot hela grejen med liv.

Senast ändrad:
Nu lite progressiv death metal från Nederländerna. Sången går väl att diskutera ;-) men finns en hel del sköna/tunga partier, gillar gitarrsoundet.

Phlebotomized - Deformation of Humanity

Phlebotomized - Descend to Deviance

Phlebotomized - Chambre Ardente

Senast ändrad:
Mmm, vet :( Därför man har "egen tjänst" :) Roon är grymt!

Yas! :)
Ja jävlar, hittade.
Bret Easton Ellis-vibbar över videon ?

@SIE Min favorit från den skivan:

@kroem Tror jag har den på en hårddisk, tyvärr är datorn som disken ska sitta i bara delar på mitt skrivbord. Det har varit roligare att cykla i sommar än att uppdatera mitt hemmaNAS. Sen så ska jag lösa det själv igen via Plex eller Navidrome

@SIE Min favorit från den skivan:

@kroem Tror jag har den på en hårddisk, tyvärr är datorn som disken ska sitta i bara delar på mitt skrivbord. Det har varit roligare att cykla i sommar än att uppdatera mitt hemmaNAS. Sen så ska jag lösa det själv igen via Plex eller Navidrome
Jag är inget direkt fan av skönsång på svenska, men där var det ju bara att kapitulera.. jättebra!

Tillbaka
Topp