[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Ja, den där punkdokumentären i 347 delar var riktigt kul att se, mest för Johnny Rotten faktiskt.

Men för mig är punk ett brittiskt fenomen. Har svårt att ta amerikanska punkband på allvar, möjligen med undantag av Dead Kennedys. Finns många grupper som gjort bra låtar och så, men punk? Nä. ?

Jag tar Clash före Ramones alla dagar i veckan.
Jag håller med dig till väldigt stor del och när någon nämner punk är det främst brittiska band jag spontant tänker på.
Men det finns undantag; även om Germs var sena på bollen så är det svårt att kategorisera deras enda platta som något annat än punk. Att de över huvud taget lyckades klämma ur sig en skiva innan Darby kilade vidare är inget annat än ett mirakel.

SmartSelect_20211218-192649_Spotify.jpg

Videon…

Det fanns en tid då tävlingscyklisters kläder influerade modkulturen. Skulle garanterat inte hända i dag.

Barretts upp

Weller. Stilikonen. Redan under Jam-tiden kunde han synas i cykeltröja. Så sjuuuuukt snyggt.
Mycket stilig. Jag tycker förvisso att han har tappat det ordentligt på senare år (gangsterkostymer, tajta farfarströjor och fan vet vad) men fram till -85 var han mumma för alla med någon form av god smak.

Mycket stilig. Jag tycker förvisso att han har tappat det ordentligt på senare år (gangsterkostymer, tajta farfarströjor och fan vet vad) men fram till -85 var han mumma för alla med någon form av god smak.
Agreed. Och det finns ju totalt groteska bilder på honom från Style Council-tiden:) Såg Jam på Isstadion '82. Snaggad Weller i Lonsdale-tisha. Går in under mina topp 3 konserter någonsin.

Tillbaka
Topp