[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Screenshot_2022-01-22-11-38-31-411_com.spotify.music.jpg

Inte Tant Strul då?
Denna hade förtjänat en bättre inspelning med tanke på texten

EDIT: glömde "svara"
Har ingen relation till dem utöver att Kajsa Grytt verkar cool i de intervjuer jag har läst med henne. SH och Donnas lyssnade jag dock mycket på runt millennieskiftet så det är väl en rejäl dos nostalgi inblandat.

Har ingen relation till dem utöver att Kajsa Grytt verkar cool i de intervjuer jag har läst med henne. SH och Donnas lyssnade jag dock mycket på runt millennieskiftet så det är väl en rejäl dos nostalgi inblandat.

SH är egentligen inte min musiksmak. Dom blev väldigt hajpade ett tag och såg någon livespelning på TV, gillade deras attityd/energi på scen.

Tant Strul var rätt kass i min smak. Hörde "Kanske där inatt" på radio nån gång, blev lite intresserad och köpte skivan. Blev inte direkt imponerad för att uttrycka mig diplomatiskt, men det är något visst med just "Kanske där inatt", men utöver texten är det ju ingen höjdarlåt direkt.

Okej, Tages var ett etablerat band vid det här laget, men detta är ändå sinnebilden av garageestetik. De tar Eddie Hollands svängiga souldänga och förvandlar den till en tonårskåt hormonchock. Det är skramligt och lite otajt och frustrerat och alldeles, alldeles underbart.

Okej, Tages var ett etablerat band vid det här laget, men detta är ändå sinnebilden av garageestetik. De tar Eddie Hollands svängiga souldänga och förvandlar den till en tonårskåt hormonchock. Det är skramligt och lite otajt och frustrerat och alldeles, alldeles underbart.

Absolut! Fina Tages. Gjorde också en väldans fin stökig hård Hitch Hike!

London calling

Och en dålig cover som ett avskräckande exempel om någon funderar på att göra en cover på någon gammal klassiker. Han har (haft?) sina ljusa stunder men här tänker jag bara på vad Melissa McCarthy i The Heat säger när Bullock försöker skämta
Don't, just don't

Jag fullkomligt älskar stoner & doom och det finns en hel massa små spännande band. Dock kan defintionerna här vara klart luddiga, vad som är stoner, doom och vad inte etc, men det bryr jag mig inte om. (Jag blandar hej villt) :sneaky:
Jag kan väl lugnt säga att jag är likadan, vet inte hur många gånger jag sett Dozer till exempel. Kan rekommendera Desertfest i Berlin och/eller Keep it Low i München om man vill se riktigt bra band. Speciellt Keep it low har varit väldigt trevligt och småskaligt jämfört med Desertfest. Church of Misery har jag sett där två gånger, men egentligen är det band som man aldrig hört talas om som gör att man åker år efter år. Som Mother Engine till exempel. Verkar som om en hel del amerikanska band har planerat in Europa i sommar, får hoppas att pandemin hinner lugna sig till dess.

sätter på lite Elder så länge (up in smoke är för övrigt en av de festivaler jag skulle vilja besöka)

Det finns ju band som glömts bort, men det finns också de som inte ens blev föremål för glömska. Den här har varit med på mina blandband i fler år än jag vågar räkna. Och gitarrerna ringer som klockor ut i evigheten.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp