Hutnu
Aktiv medlem
[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?
Kanske Sveriges mest underskattade band. Såg dom på CBGBs i New York av alla jävla ställen. Sjukt bra.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kanske Sveriges mest underskattade band. Såg dom på CBGBs i New York av alla jävla ställen. Sjukt bra.
Jag gick och nynnade på The Donnas tidigare idag, men det var ju detta jag behövde.Sahara Hotnights var rätt coola
Jag gick och nynnade på The Donnas tidigare idag, men det var ju detta jag behövde.
Har ingen relation till dem utöver att Kajsa Grytt verkar cool i de intervjuer jag har läst med henne. SH och Donnas lyssnade jag dock mycket på runt millennieskiftet så det är väl en rejäl dos nostalgi inblandat.Inte Tant Strul då?
Denna hade förtjänat en bättre inspelning med tanke på texten
EDIT: glömde "svara"
Har ingen relation till dem utöver att Kajsa Grytt verkar cool i de intervjuer jag har läst med henne. SH och Donnas lyssnade jag dock mycket på runt millennieskiftet så det är väl en rejäl dos nostalgi inblandat.
Waow, tack för tips!Varför nöja sig med en platta när man kan släppa den som en hel film? Bra kombo av musik, dokumentär och slow-tv.
Gick inte deras ”bäst före datum” ut för typ 23år sen?Ny låt med Scorpions:
Nu märks det att du (med) är gammal, 23 år sen var ca millenieskiftet dvs ”nyss typ”Gick inte deras ”bäst före datum” ut för typ 23år sen?
”90-talet känns fortfarande fräscht” brukar min bästa kompis Olle säga.Nu märks det att du (med) är gammal, 23 år sen var ca millenieskiftet dvs ”nyss typ”
Haha, ”Be My Baby”-beatet igen! Fattar kopplingen med djurhuvudena.
Absolut! Fina Tages. Gjorde också en väldans fin stökig hård Hitch Hike!Okej, Tages var ett etablerat band vid det här laget, men detta är ändå sinnebilden av garageestetik. De tar Eddie Hollands svängiga souldänga och förvandlar den till en tonårskåt hormonchock. Det är skramligt och lite otajt och frustrerat och alldeles, alldeles underbart.
Men satan vad bra det är. Första gången jag hörde det där föll jag in i en Shangri-Las period som varade ett bra tag.Haha, ”Be My Baby”-beatet igen! Fattar kopplingen med djurhuvudena.
För att inte tala om a-sidan på den singeln:Absolut! Fina Tages. Gjorde också en väldans fin stökig hård Hitch Hike!
Jag kan väl lugnt säga att jag är likadan, vet inte hur många gånger jag sett Dozer till exempel. Kan rekommendera Desertfest i Berlin och/eller Keep it Low i München om man vill se riktigt bra band. Speciellt Keep it low har varit väldigt trevligt och småskaligt jämfört med Desertfest. Church of Misery har jag sett där två gånger, men egentligen är det band som man aldrig hört talas om som gör att man åker år efter år. Som Mother Engine till exempel. Verkar som om en hel del amerikanska band har planerat in Europa i sommar, får hoppas att pandemin hinner lugna sig till dess.Jag fullkomligt älskar stoner & doom och det finns en hel massa små spännande band. Dock kan defintionerna här vara klart luddiga, vad som är stoner, doom och vad inte etc, men det bryr jag mig inte om. (Jag blandar hej villt)![]()
+70 är väl ingen ålder för en "rocker"!Gick inte deras ”bäst före datum” ut för typ 23år sen?
Man blir ju sugen på TT...Jo, det här kallades punk när den var ny. På något sätt så dålig att den blir bra? Om inte annat så lite nostalgi.
Gäller att inte slösa på ackorden
Eller på en engelsk variant ?Man blir ju sugen på TT...
Edit:
Den här hittade jag tyvärr inte på spotify. Synd på en bra låt!Fairuza Balk (vilken crush...) sadlade om:
Den är ju grym. Finns en skön dokumentär om låten på svt som jag hoppas ligger kvar.Jo, det här kallades punk när den var ny. På något sätt så dålig att den blir bra? Om inte annat så lite nostalgi.
Gäller att inte slösa på ackorden
Kul med bra musikvideos!
Världens första skatepunkband.Retro-tisdag