[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Pavarotti and Friends (Together For The Children Of Bosnien) (Live Modena 12.09.1995)
En gala för folket i Bosnien.

Och detta ska du höra min vän...
????

Skönt tungt komp. Men jag väntade bara på att han skulle gå upp en oktav, inte bara lite sådär som han gör mot slutet. Å andra sidan är jag glad att han inte började growla, med tanke på deras image så var jag rädd för det :)
Gitarristen i kjol och nätstrumpor var cool.

Skönt tungt komp. Men jag väntade bara på att han skulle gå upp en oktav, inte bara lite sådär som han gör mot slutet. Å andra sidan är jag glad att han inte började growla, med tanke på deras image så var jag rädd för det :)
Gitarristen i kjol och nätstrumpor var cool.
Rubbat bra tycker jag!
Roligt att så många rocker's vill köra DURAN DURAN.

Då tar jag en gammal goding (risk att jag haft den innan).
När jag började lyssna lite mer på "vuxen" musik, eller vad man ska säga, en gång i tiden, så var det 3 låtar som fastnade och som sitter kvar än idag. Är fortfarande favoriter.

Det var Go your own way med Fleetwood Mac och Somebody To Love (RIP Freddie) med Queen. Som en sidonot trodde jag först att det var en gospelkör från amerikat med nyskapande gospel och en tjej som sjöng, var så jag började lyssna på Queen. Var radio som man lyssnade på, och ofta missade man vilken artist det var.

Och så denna. Ser en ångande varm sommarnatt framför mig med såna där mulliga amerikanska cabbar från 50-talet parkerade i dikena. Vet egentligen inte vad det är med den som gör att jag gillar den.
EDIT: Är nog kompet, blås och kör, och inte bara något trallkomp. Genomarbetat.
Det eldar till sig lite 0:40 in.

Och ja, den är fortfarande en favorit.

Senast ändrad:
Den här är go. Nu är det några år sedan det var aktuellt för mig, men den är väldigt stark. Han "jammar" rätt snyggt med rösten mot slutet, inte alltid så lyckat ens med dom största artisterna.
Den lyfter rejält när kören kommer in 1:45 in.

och som en bonus en schysst liveversion.

Lite info... Robert Palmer och 2 från Duran Duran skapade ett band "The Power Station" 1985.
Hårt sound.
Hårda trummor och gitarr.
Stor Hit på USA listan.

Mirusia, den rösten...
Det konstiga/tråkiga är att hon låter helt fantastisk ihop med André Rieus orkester, men när hon solosatsar, även med egen orkester, så låter det ...platt(?)
2:10 in är det rätt mäktigt

Tillbaka
Topp