[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Innan Bob försökte rädda världen så hade han en rätt framgångsrik karriär som musiker. Eftersom det tydligen inte är måndag idag så kör vi en av deras andra mer populära låtar, vars titel (enligt vissa källor) gjorde att en del av de tillfrågade hade svårt att ta honom på allvar när han försökte få ihop en konsert till förmån för andra.

Innan Bob försökte rädda världen så hade han en rätt framgångsrik karriär som musiker. Eftersom det tydligen inte är måndag idag så kör vi en av deras andra mer populära låtar, vars titel (enligt vissa källor) gjorde att en del av de tillfrågade hade svårt att ta honom på allvar när han försökte få ihop en konsert till förmån för andra.

Åh, Boomtown Rats. Älskar ”A Tonic for the Troops”.

Åh, Boomtown Rats. Älskar ”A Tonic for the Troops”.
Den har jag lyssnat väldigt lite på. Har dock debuten och "The Fine Art Of Surfacing" på vinyl och de har snurrat en hel del.

Hmm, jag brukar ha ganska tydliga minnen av när och var jag köpt mina skivor, men just de här minns jag inte riktigt hur de hamnade i samlingen. :unsure: Betyder det att jag börjar bli gammal?

Efter att i somras ha sett NOFX för första gången på väldigt länge infinner sig ibland önskan att vara med i deras annorlunda (men för dem helt vanliga) verklighet. Men det räcker oftast med lite musik.

Senast ändrad:
Blackbraid med en ny black ’n’ roll visa..
Indiansk black metal är grejen, riktigt kul och bra för genren, jag följer Blackbraid noga. ? ? Mycket skönt också med andra texter som inte bara handlar om djävulen hit och dit.

Jag ger dock denna enbart ett medelbetyg. Förutom att det är en av världens längsta låtar med ett skönt flow så föredrar jag när han låter lite mer hmmm "aggressiv" i sin sång och den är också lite enformig, får liksom inte igång testosteronet så mycket. LoL Det är ju inte atomsfärisk black metal direkt men lite sömnig kanske, fungerar säkert utmärkt ibland.

Senast ändrad:

Svinbra! Plattan efter denna ”A Tonic For The Troops” är en av de första plattorna jag köpte. Lyssnas fortfarande på.

Den har jag lyssnat väldigt lite på. Har dock debuten och "The Fine Art Of Surfacing" på vinyl och de har snurrat en hel del.

Hmm, jag brukar ha ganska tydliga minnen av när och var jag köpt mina skivor, men just de här minns jag inte riktigt hur de hamnade i samlingen. :unsure: Betyder det att jag börjar bli gammal?
Minns att jag köpte min på Broddman i Täby Centrum för cirka 45 år sedan?

Asabra!! Och här framgår ju vad det var som gjorde Pink Floyd bra: Syd Barrett!

Det här är riktigt bra, men jag måste tillstå att jag tycker Barrett är svårt överskattad. Det är ju ”Bike” och ”Lucifer Sam” som är grymma, sedan… ingenting (tycker jag). Har försökt lyssna på hans sologrejer, vill så gärna gilla det men det är ju hopplöst dåligt.

Två bra låtar är ju inte direkt Lennon/McCartney-klass.

Edit: ”See Emily Play” också, givetvis!

Senast redigerad av en moderator:
Det här är riktigt bra, men jag måste tillstå att jag tycker Barrett är svårt överskattad. Det är ju ”Bike” och ”Lucifer Sam” som är grymma, sedan… ingenting (tycker jag). Har försökt lyssna på hans sologrejer, vill så gärna gilla det men det är ju hopplöst dåligt.

Två bra låtar är ju inte direkt Lennon/McCartney-klass.

Edit: ”See Emily Play” också, givetvis!
Det svaret var jag beredd på ❤️

Måste lyssna fler gånger men du kan ha rätt!
Jag satte igång den igår efter jobbet hemma på soffan och slumrade till, den fastnade inte direkt, inget jag förväntade mig heller utan det brukar ta ett gäng gånger.. men sen när jag låg i den där mys-zonen mellan sovande och vaken så var det som att jag befann mig inuti låtarna och det var oerhört bra. Kanske i det tillståndet man alltid borde lyssna på musik.

På repeat senaste dagarna. Kanske bästa skivan sen iaf High Voilet?
20230505_223504.jpg

Är den bra? Jag såg Brian Fallon solo för någon år sen och det var inte så värst bra, även om han verkar vara en trevlig påg.
Ja, jag gillar den skarpt. Påminner mycket om hans soloskiva Sleepwalkers från 2018. Förstår dock din tveksamhet även om jag inte sett honom live. Men från det jag sett från videos så har han lite svårt att fånga känslan från skivorna live.

Tillbaka
Topp