Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jo, verkligen. När man känner till storyn bakom låten. Och det lakoniska svaret "I dont like mondays". Liksom. Pure horror.Genuint obehaglig video.
Jag tycker nog att den gör sig väldigt bra just för att den är så extremt avskalad. Den där farbrorn verkar djupt religiös men allt han sjunger känns extremt "äkta" eller vad man ska säga. Ingen som helst påklistrad yta för att vinna publik.Den var ju schysst - faktiskt :)
Satt dock och väntade på att några skulle köra, med tanke på titeln. Hade varit snyggt.
InstämmerSån dag idag.
Ett av de bästa albumen någonsin, Påminner lite om Miles Kind Of Blue, ett annat kanonalbum!
Ös? I’ll give you fucking ös.Lite mera ös vill jag ha idag
Allt annat bleknar.Ös? I’ll give you fucking ös.
Såg en bild på din Colnago (tror jag att det var) fotad framför stereon och skivhyllorna.Allt annat bleknar.
Lustig gubbe, Chilton. Han lät äldst när han var yngst (i The Box Tops) och verkar ha varit en plågad man på många sätt. Men skrev, spelade in och producerade emellanåt helt fantastiska grejer.Ohh...Alex Chilton. Producenten bakom en av världens genom tiderna bästa platta!!
Han låter inte helt frisk psykiskt. Hela Big Stars tredje har ju samma vibb. Produktionen är genialisk. Får lite ångest, men på något konstigt sätt är det inte jobbigt. Alltid älskat att låten heter Kanga Roo och inte ”Kangaroo”.Jag var tokig i Bangkok med Nomads. Så fick jag höra att det var nån snubbe som hette Chilton som gjort den ursprungligen......var väldigt svårt att hitta den singeln vill jag minnas. Nu är allting bara ett knapptryck bort :)
"LITE" otidsenlig, spelades dock så följer bara trådrubriken?Bra låt....sjukt skabbig video.
Och precis som att Beastie Boys' genombrottslåt var en ploj-låt som ingen egentligen skulle ta på allvar, så var min första bekantskap med Henry Rollins (Black Flag nådde inte ända dit jag bodde) en låt som även den ursprungligen var ploj, men som skivbolaget tvingade honom att ta med på plattan.Kollade Beastie Boys' biopic slash show igår på Apple TV+, helt ok. Blev idag nyfiken på hur första albumet jag nånsin köpte på CD hade åldrats, och svaret är att plattan, inte minst i sina instrumentala partier, fortfarande håller jävligt bra - finfin mix av hiphop, östkust-hardcore, soul och jazz.
Fy fan vad bra. Imperiet som bäst.....väldans mycket Ebba i det där. Kul att höra en annan version av den.Såg precis att den här dubbel-CD'n kommit upp på Spotify. Tror inte den legat uppe tidigare.
Lyssnade mycket på den under tidigt 90-tal, men eftersom det här var innan jag började tjäna egna pengar och skulle ha råd med både musik och pilsner på ett studiebidrag på några hundringar så nöjde jag mig med att bara fulkopiera den här plattan till kassettband.
Har letat efter CD'n i omgångar genom åren men inte lyckats hitta den. Troligtvis skulle det gå att hitta den nu när man inte bara är utlämnad till lokala musikaffärer och Ginza-katalogen.
En personlig favorit är den lite mer avskalade versionen av Höghus, låghus och dårhus.
En del modern Country är mkt otidsenlig. 14 mn visningar..."LITE" otidsenlig, spelades dock så följer bara trådrubriken?