[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Nysläpp från Israel Nash. Bra, men mer Springsteen än Young.

F ö har jag en polare som aldrig har velat hänga på när Israel Nash har spelat i Göteborg, med hänvisning till att han i bästa fall är en one hit wonder. Märkligt tänkte jag, då polaren är väldigt glad i den breda genre som är Americana.
Nyligen visade det sig dock att han under dessa 10 (?) år har förväxlat Nash med följande namne..

.. och alltid för sig själv undrat varför jag vill dra med honom på ukulelespelningar..

Senast ändrad:
Nysläpp från Israel Nash. Bra, men mer Springsteen än Young.

F ö har jag en polare som aldrig har velat hänga på när Israel Nash har spelat i Göteborg, med hänvisning till att han i bästa fall är en one hit wonder. Märkligt tänkte jag, då polaren är väldigt glad i den breda genre som är Americana.
Nyligen visade det sig dock att han under dessa 10 (?) år har förväxlat Nash med följande namne..

.. och alltid för sig själv undrat varför jag vill dra med honom på ukulelespelningar..
Men asså.....nu fick jag grymmaste fredagsfeelingen här av ukulelemannen. Han är typ bäst. Gillart. Videon blir lite knasig efter typ 2.40....men fram tills dess satt jag och gapade och tyckte det var hur fint som helst ?

Otroligt att denna inte varit upp i toppen på hitlistorna. Sången som kommer igång någon gång under fjärde minuten borde t.o.m. kunna tilltala gänget som föredrar de extremare rockgenrerna.

Jag skulle tro att jag har 99 % av alla låtar jag postar i denna tråd på original-album på CD. För 10, 20 och 30 år sedan köpte man ju flera CD:s i månaden, i vissa fall i veckan. Jag köper fortfarande CD:s, men kanske blott några få per år. Spotify/Youtube används ju mestadels, men när gamla "hjältar" (som the Connells och andra) släpper nytt, vill jag gärna köpa det på CD. Hur är det med er andra?

Tillbaka
Topp