D
Deleted member 63645
Guest
[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fan va bra han var. Jag hade turen att fånga honom på KB i Malmö vintern 2010, mellan låtarna var han en dement farbror som inte kunde skilja höger från vänster, men så fort en låg gick igång visste han exakt vad han skulle göra. Var där med syrran och hennes polare som på den tiden var knappt 20 fyllda, intressant hur vissa lyckas att kontinuerligt förnya sin fanbase.
Jo, han har haft en del att tampas med genom livet. Jag såg en bra dokumentär om honom på SVT (tror jag) för några år sedan. Klart sevärd, men jag vet inte var den finns att se idag.Fan va bra han var. Jag hade turen att fånga honom på KB i Malmö vintern 2010, mellan låtarna var han en dement farbror som inte kunde skilja höger från vänster, men så fort en låg gick igång visste han exakt vad han skulle göra. Var där med syrran och hennes polare som på den tiden var knappt 20 fyllda, intressant hur vissa lyckas att kontinuerligt förnya sin fanbase.
Har för mig att det under lång tid har pratats om en biopic, med rykten Jack Black som Roky (nej tack), då hans livshistoria var lika delar tragisk som magisk. Han bror snodde under lång tid alla hans royalties, det sades att Roky inte saknade dem då han inte ansåg sig ha rätt att profitera på alster som utomjordingar satt i hans hjärna. Kanske någon upphovsrättslig tvist som sabbar?
Kul med inspiration man plockar upp från den här tråden. Har nån dokumentär "Youre Gonna Miss Me" på dvd i gömmorna. Kan ha vart den kanske? Har för mig att Roky sitter i baksätet på nån taxi och snackar om att Bob Dylan är ett ufo....eller liknande. Rätt spejsat hursom. Eller så har jag drömt detJo, han har haft en del att tampas med genom livet. Jag såg en bra dokumentär om honom på SVT (tror jag) för några år sedan. Klart sevärd, men jag vet inte var den finns att se idag.
Åh Roky.Kul med inspiration man plockar upp från den här tråden. Har nån dokumentär "Youre Gonna Miss Me" på dvd i gömmorna. Kan ha vart den kanske? Har för mig att Roky sitter i baksätet på nån taxi och snackar om att Bob Dylan är ett ufo....eller liknande. Rätt spejsat hursom. Eller så har jag drömt det![]()
Jo, det var den dokumentären jag menade.Kul med inspiration man plockar upp från den här tråden. Har nån dokumentär "Youre Gonna Miss Me" på dvd i gömmorna. Kan ha vart den kanske? Har för mig att Roky sitter i baksätet på nån taxi och snackar om att Bob Dylan är ett ufo....eller liknande. Rätt spejsat hursom. Eller så har jag drömt det![]()
Måste kollas upp efter den beskrivningen!Som Turbonegro med mera brudar.
Sändes på SVT! Gryyyymt.Dags att lyssna på något nytt för den här tråden (?) som electronica :) Inspelningarna från Houston och Lyon var den första skiva jag förde över från LP till kassett för att kunna lyssna sönder med freestyle (det var nog till och med en Walkman).
Kul med historiska grejer
Släpptes jaja på youtube för 2 vecker sedan...
Intressant bandet jobbar alltså på klubben innan dom får skivkontrakt, en jobbar i disken, en är DJ en samlar glas. En vill sjunga.
Samma här. Fin nostalgi att få höra den låten igen, och inte minst se de läckra bilarna.Såg serien med pappa när jag var grabb. ?
Ja trevligt som fan... Baretta på tv'n och Kojak.Samma här. Fin nostalgi att få höra den låten igen, och inte minst se de läckra bilarna.![]()
Jag har Kojak på dvd ? och även The Streets of San FranciscoJa trevligt som fan... Baretta på tv'n och Kojak.
Pappa spelade in på VHS. ?
Kult!Jag har Kojak på dvd ? och även The Streets of San Francisco
Så fint, min ungdomskärlekEtt fynd just nu...