D
Deleted member 77490
Guest
[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Min tolkning av den andra trådens titel är att den tål lite annat än gubbrock, även om det väl mest varit sådant hittills där. Dock hade jag nog också placerat denna låt i denna tråd då den i mitt tycke inte klockrent faller inom någon av genrerna som nämns i den andra trådens titel.Visste inte var jag skulle posta, här eller i den relativt nya gruppen [OT] Vad hör du på för pop, rock, blues, folk, ballad? men pga inte gubbrock så det blev denna tråd.
Absolut, var väl inte helt seriös men den tråden har ordentliga "allt som inte är konstigt" vibbar.Min tolkning av den andra trådens titel är att den tål lite annat än gubbrock, även om det väl mest varit sådant hittills där. Dock hade jag nog också placerat denna låt i denna tråd då den i mitt tycke inte klockrent faller inom någon av genrerna som nämns i den andra trådens titel.
Den tråden startade ju som mjukrock-tråden, så det var nog mer att den var en reaktion mot att denna tråd bitvis har en rätt stor andel hårdrock/metal, snarare än en uppdelning konstigt/icke konstigt.Absolut, var väl inte helt seriös men den tråden har ordentliga "allt som inte är konstigt" vibbar.
Ja, det stämmer bra, känner inte igen att jag skulle ha sagt nåt om konstigt/icke konstigt utan det är i stort sett bara hårdrock/metal som är spärrad. I övrigt har jag ingen önskan om fundamentalism. Jag välkomnar tex gammal musik, ovanliga, bortglömda artister, mindre kända låtar av kända artister, sånt som var bra men ändå inte sålde, akustiska instrument, fina sångröster, acapella, spelmän, etc.Den tråden startade ju som mjukrock-tråden, så det var nog mer att den var en reaktion mot att denna tråd bitvis har en rätt stor andel hårdrock/metal, snarare än en uppdelning konstigt/icke konstigt.
Bara kör, fattar fullt ut. I den här tråden så frodas ju gubbrock 2.0, dvs metal.Ja, det stämmer bra, känner inte igen att jag skulle ha sagt nåt om konstigt/icke konstigt utan det är i stort sett bara hårdrock/metal som är spärrad. I övrigt har jag ingen önskan om fundamentalism. Jag välkomnar tex gammal musik, ovanliga, bortglömda artister, mindre kända låtar av kända artister, sånt som var bra men ändå inte sålde, akustiska instrument, fina sångröster, acapella, spelmän, etc.
En del Röyksopp, Goldfrapp, Kebu, Jean-Michel Jarre m.fl. finns det också. Men det kanske klassas som gubbrock.Bara kör, fattar fullt ut. I den här tråden så frodas ju gubbrock 2.0, dvs metal.
Jarre är väl mjukrock?En del Röyksopp, Goldfrapp, Kebu, Jean-Michel Jarre m.fl. finns det också. Men det kanske klassas som gubbrock.
Ja, och symfonisk pop också kanske.Jarre är väl mjukrock?
Vi kan väl vara överens att det är musik i alla fall ?Jarre är väl mjukrock?
Verkligen en påse gott och blandatÄr väl tekniskt sett Black Metal, men det mesta framförs med traditionella brazilianska instrument, flöjt och klassisk gitarr.
Så bra, men varje gång jag lyssnar på dom så tänker jag på och saknar Red Sparowes.Så bra skiva!
Ja, jag saknar dem också, även om jag mes lyssnat på ”The Fear Is Excruciating, but Therein Lies the Answer”.Så bra, men varje gång jag lyssnar på dom så tänker jag på och saknar Red Sparowes.