Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har du verkligen valt rätt nick om du hyllar vinyl? ?Riktigt favorit album, så grymt nöjd att de äntligen släpte cd2(the other side) av albumet på vinyl!
Infected Mushroom - Converting Vegetarians
Visa bilaga 680688
hahaha, bra fångat :DHar du verkligen valt rätt nick om du hyllar vinyl? ?
Hade den på ett blandband i slutet av 90-talet, antog fram tills nu att det var en låt från det årtiondet men var tvungen att kolla.. 1980 alltså? Det var som fan.Märkligt. När jag växte upp var det här bara en rolig låt. På senare år har jag förstått att det är en av Sveriges bästa new wave-singlar genom tiderna.
Vinyl låter bäst på CD! :)hahaha, bra fångat :D
Den bekante kände till några av banden på Burning Heart och du upplyste om att de som slagit internationellt endant utgör toppen av isberget?Började prata musik med en bekant igår och samtalet gick via Burning Heart vidare till Birdnest Records och Charta 77 och Dia Psalma.
Eftersom min bekante är inflyttad till Sverige på senare år så var han av förklarliga skäl inte helt insatt i 90-talets svenska trallpunk, men han verkade genuint intresserad så det kanske ordnar upp sig även för honom.
Lite så var det faktiskt. Han nämnde att han som ung pojk någon gång på -90/-00-talet hade läst en liten artikel som nämnde Örebro och dåvarande musikscenen häromkring. Eftersom jag bodde i Köping i början av 90-talet så har jag (lite) bättre koll på banden som var signade till Birdnest under samma period.Den bekante kände till några av banden på Burning Heart och du upplyste om att de som slagit internationellt endant utgör toppen av isberget?
Märkligt. När jag växte upp var det här bara en rolig låt. På senare år har jag förstått att det är en av Sveriges bästa new wave-singlar genom tiderna.
Det är väl mer pöngk? Är inte den bästa new wave-singeln 90 procent med Bruset?Alla är väl överens om att den bästa "new wave" singeln från Sverige är Dr Zeke- Udda pälsar.
Raggarrock. Tänkte osökt på Kal P Dahl. Och, oväntat nog, Cock Sparrer.
Är det denna?Den här CD'n just nu, en av de första jag inte hittar på tuben...Men så jäkla bra!
Visa bilaga 680994
Japp, det måste vara den!Är det denna?