Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänker lyssna på Jay Smith’s låt imorrn. Med tanke vilka som har skrivit den är jag dock rädd att den är väldigt slätstruken.
Så vad tyckte du nu? Ganska slätstruken ja men hyfsat ok ändå, kommer den på radio sedan så byter jag inte station :)Jag tänker lyssna på Jay Smith’s låt imorrn. Med tanke vilka som har skrivit den är jag dock rädd att den är väldigt slätstruken.
Jämfört med alla andra så "bra"Så vad tyckte du nu? Ganska slätstruken ja men hyfsat ok ändå, kommer den på radio sedan så byter jag inte station :)
I sammanhanget helt ok, Nashville-pop typ. Jag lyssnade på en intervju med honom i lokala podcasten där det rätt tydligt framgick att mellomedverkan och ändamålsenligt musiknummer var en trade-off han var villig att ta för att kunna komma ut och spela i lite större sammanhang, något som har varit svårt när man samtidigt jobbar heltid som takläggare för att gå det att gå ihop.Så vad tyckte du nu? Ganska slätstruken ja men hyfsat ok ändå, kommer den på radio sedan så byter jag inte station :)
Hehe så lustigt, jag satt också och hade lite 90-tals nostalgi förra veckan ?Idag blev det en nostalgisk tripp tillbaka till den tid som man studsa som en gummiboll i en övergiven fabrik :) (just detta set är dock nytt).
Jag hittade tillbaka till elektronisk dansmusik, när jag bestämde mig för att använda DJ-set som inspiration till fartlekspass. Sätt trainern i "dum"-mode eller slope-mode (så att effekten är linjär mot kadensen), och trampa i takt till musiken. Vila i övergångarna mellan låtar, när nästa drop kommer så är det bara att försöka hålla ut till nästa mini-paus :) Dagens pass blev att cykla till detta:Hehe så lustigt, jag satt också och hade lite 90-tals nostalgi förra veckan ?
Nu blev jag så jäkla sugen på att se dom i Stockholm.
Såg de förra vintern i Stockholm grymt bra!Nu blev jag så jäkla sugen på att se dom i Stockholm.
Men det är också sista dagen på Järvsös öppningshelg. Börjar genask spana tågbiljetter ifall bilen inte vill åka hem i tid :p
Sången funkar bra i mina öron. Dock tycker jag det känns väldigt tomt utan sologitarr, både alla små fills (eller vad de nu kallas) och solon. I partierna där det i originalet är gitarrsolon känns det nästan som det är ett sånt där backing track som vissa artister släpper för att folk själva ska kunna spela med. Kan dock bero på att jag är så van vid originalet och verkligen gillar gitarrdelarna i låten.Idag fastnade jag för en trevlig cover av Dire straits Brothers in arms.
Utan att direkt gilla (eller ogilla) DS så kan jag känna att det är just Knopflers fills som gör att jag blir glad när t ex Sultans of Swings spelas på radion.Sången funkar bra i mina öron. Dock tycker jag det känns väldigt tomt utan sologitarr, både alla små fills (eller vad de nu kallas) och solon. I partierna där det i originalet är gitarrsolon känns det nästan som det är ett sånt där backing track som vissa artister släpper för att folk själva ska kunna spela med. Kan dock bero på att jag är så van vid originalet och verkligen gillar gitarrdelarna i låten.
Jag är beredd att hålla med :) Men lite omväxling förnöjer. Idag fick det bli Chris Rea istället.Sången funkar bra i mina öron. Dock tycker jag det känns väldigt tomt utan sologitarr, både alla små fills (eller vad de nu kallas) och solon. I partierna där det i originalet är gitarrsolon känns det nästan som det är ett sånt där backing track som vissa artister släpper för att folk själva ska kunna spela med. Kan dock bero på att jag är så van vid originalet och verkligen gillar gitarrdelarna i låten.
Finstämd morgonsång!
Gäller att vakna till!Finstämd morgonsång!
RionoidBirmingham grupper!