[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

WOW! Miles!!! Min stora favorit inom Jazzen...Har väl aldrig funnits nån större när jag tänker efter...
Och ingen coolare heller.
Svårt att jämföra olika personer inom något så subjektivt som musik. Däremot tror jag att experterna är rätt eniga om att han var en är en av de "viktigare" jazzmusikerna som var med och utvecklade och förnyade jazzen i flera omgångar.

Personligen gillar jag ffa perioden från när han kom tillbaka efter första vändan med (heroin)missbruk fram till dess att han under senare delen av 60-talet drog i väg i sin variant på fusion. Inte så att jag inte kan uppskatta saker utanför den perioden, men det är nog min favoritperiod.

Svårt att jämföra olika personer inom något så subjektivt som musik. Däremot tror jag att experterna är rätt eniga om att han var en är en av de "viktigare" jazzmusikerna som var med och utvecklade och förnyade jazzen i flera omgångar.

Personligen gillar jag ffa perioden från när han kom tillbaka efter första vändan med (heroin)missbruk fram till dess att han under senare delen av 60-talet drog i väg i sin variant på fusion. Inte så att jag inte kan uppskatta saker utanför den perioden, men det är nog min favoritperiod.
För mig är Miles Davis den största i jazzgenren.

Tycker det är jättesvårt att jämföra personer som verkade inom olika stilar inom jazz (eller för den del andra sorters musik). Hur jämför man något sånt här med t.ex. Miles inspelningar med modal jazz?
Armstrongs solo är helt annorlunda än något jag hört Miles spela.

Eller plocka något från Miles hardbopperiod och jämför med
Låter sig i mina öron inte riktigt göras.

Imponerande bra platta, möjligen det trallvänligaste och bäst producerade album som Darkthrone gjort hittills. ? Sedan förstår jag att old school fans kan ha sina synpunkter ("allt var bättre förr" snacket) men riktigt jäkla skön enlig mig, lättlyssnad och melodiös. "Sången" är ju lite speciell men det ingår i Darkthrone konceptet.

Dan Swanö har enligt mig sannolikt den bästa svenska dödsmetallrösten.

ok möjligen i svår konkurrens från hans dåvarande bandmedlem Mikael Åkerfeldt (senare Opeth) när de båda var med i Bloodbath samtidigt, Swanö här på gura och backing vocals.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp