[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Varit och paniktränat unghunden inför kommande politiska uppbåd, till ljudet av epilepsiframkallande kaosljud hos studenterna.. Inte lät det bra ens på håll, men det var användbart! Klart nöjd med hur han hanterade situationen.

Göran, jag önskar veta om du själv gillar och aktivt lyssnar på låtar/plattor som du tipsar om här? ?
Nästan allt jag postar är saker som jag lyssnar på i nära anslutning till postningstillfället. Ibland kan jag posta en låt som jag associerar till en låt som någon annan postat. Då är det inte säkert på att jag lyssnar på den låten just då.

Sen kan det vara en låt där jag har koll på artisten och kanske även låten. Eller så kan det vara någon algoritmrekommendation som jag har absolut noll koll på eller att jag sitter och läser lite, dyker på någon artist eller låt, googlar fram något och lyssnar på det.

En del låtar jag postar gillar jag rakt av. En del tycker jag det finns något intressant i även om helheten kanske inte tilltalar mig överdrivet. En del är bara så konstigt och "oaptitligt" att det blir roligt på något konstigt sätt. Låtar som jag är likgiltig inför eller som jag bara tycker är tråkjobbiga postar jag dock ytterst sällan.

Svarar det på frågan?

Edit:
En komplettering angående postade länkar till hela album är att det kan vara så att jag postar länken då jag börjat lyssna på albumet men inte lyssnat klart. I vissa fall kan det vara s.a. att jag lyssnar färdigt senare eller om jag tappar intresset och inte lyssnar färdigt, t.ex. p.g.a. låtarna är för likartade för min smak.

Senast ändrad:
Lite mer norsk (!?!?) ? doom/stoner ? ett jäkla bra band

1714743946719.png

Gary Floyd dog igår. Han var en tjock texasbög som världen behövde. Tack för allt!
Och den här 7" är en av de skivor som konkurrerar med Jerrys kids- Is this my world Lp, som världens genom tiderna bästa punkskiva.

Tillbaka
Topp