[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Sannolikt BR.

IMG_7562.jpeg

Men nästa år, DÅ blir det ny musik.

Eftersom det är fredag och Happyride.se behöver glädje just nu. Här kommer bästa musiktipset. 2024. 🙂🙂🙂

Det har varit många sura kommentarer i flera trådar. Lägg ner det ! (kolla t.ex. in Magdalena Ribbings spalter om ni undrar över vett o etikett)

Och lyssna istället till bra musik presenterat av en musikälskare !

Eftersom det är fredag och Happyride.se behöver glädje just nu. Här kommer bästa musiktipset. 2024. 🙂🙂🙂

Det har varit många sura kommentarer i flera trådar. Lägg ner det ! (kolla t.ex. in Magdalena Ribbings spalter om ni undrar över vett o etikett)

Och lyssna istället till bra musik presenterat av en musikälskare !

Om du säger att det är bästa musiktipset implicerar det att alla andra musiktips är sämre. Om man propagerar för positivitet vore det väl bättre att säga att det är ett bra musiktips. Betydligt mindre provokativt för de som inte delar din musiksmak.

Gamla hederliga mörbyligan.
Ensamma Sussi är död, hon dog i en bil, hon schabblade bort en enkel sil.
Den textraden slog mig hårt i magen som tidig tonåring.
Sen flippade Bylund ur och anammade fascismen.🤮
De blandade högt och lågt, minst sagt. De har en del väldigt tänkvärda texter.

Ja, tänk om man kunde utrota såväl fascism som kommunism på en och samma gång. Win-win... ...men nu är det väl inte ideologier denna tråd ska handla om. Så jag slutar lika snabbt som jag började och bjuder istället på:

The Band gjorde originalet om jag inte missminner mig, här kör mannen i svart en cover...

Tillbaka
Topp