[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Alldeles för länge sen.
Alldeles för tidigt.

Missade årsdagen men denna dag kommer nog att bli en del lyssnande.

Har köpt på mig en del Bowie vinyler faktiskt. Dels är de överraskande tillgängliga & överkomliga på den numera stekheta vinylmarknaden vilket är praktiskt men sedan kompletterar han mitt övriga oftast mera hmmm "hårdare" musiklyssnande mycket bra, just denna har jag inte dock men får väl streama den. Mitt senaste "fynd" var en USA press från 1976 (dvs från releaseåret) av Station to station i bra skick (ca VG+) för 120 kr.

Tror att Scary Monsters och Diamond Dogs är mina favorit så här långt även om några andra följer mycket tätt efter. Upplever det som att han har en hel del plattor som är jämna trots att stilarna varierar en del. Självklart Ziggy plattan (lättlyssnad) men den har jag ändå hört så pass mycket genom årens lopp.

Senast ändrad:
Jag blev inspirerad av gårdagens fotbollssånger. Jag jobbade i Norge 2007 och delade kontor med en kollega som var ett stort SK Brann-fan. Han var dessutom mycket trevlig och drog med mig matcherna, så trots lågt fotbollsintresse stod jag gal i klacken. Mest "Nystemten", men denna sång är nog den jag förknippar mest med det året.

Tillbaka
Topp