[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Ser fram emot att se filmen som verkar ha premiär om några veckor.

Bob Dylan är en artist som jag inte alls givit chansen även om jag självklart känner igen en hel del låtar.

Men det är kul att ha en del kvar att utforska. Jobbigt hinna lyssna på all musik.

Man kanske behöver djupa-analysera texter och sådant för att få ut något? Det är en stor del av helheten?

Bob Dylan är en artist som jag inte alls givit chansen även om jag självklart känner igen en hel del låtar.

Men det är kul att ha en del kvar att utforska. Jobbigt hinna lyssna på all musik.

Man kanske behöver djupa-analysera texter och sådant för att få ut något? Det är en stor del av helheten?
Jag tror att det kan ge mycket, men inte att det är nödvändigt då det ju är genuint bra poplåtar.

Sen tycker jag själv att Tangled up in Blue är en fantastisk berättelse om två personers vara och icke vara under vad som sägs vara ett 30-tal år.

Han har ju gjort så enormt mycket och jag har inte hört allt och jag har heller inte gillat allt jag hört, men med det sagt så finns det väldigt mycket guldkorn längs vägen. Vissa låtar sätter sig vid första lyssningen medan andra behöver ett par varv för att komma till rätta. Själv började jag med hans första plattor men det finns mycket nyare som också är bra.

Tangled up in blue, som nämns här ovan, är en favorit även hos mig. Väldigt bra text och en väldigt catchy melodi. Om det är positivt eller negativt att Håkan Hellström snodde titeln till en låt på sin debut låter jag vara osagt.

Såg Dylan på Roskilde -98, men det var inget vidare. Föredrar studioversionerna av låtarna.

Tillbaka
Topp