[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Det där är en jäkligt bra version. Det märks att T Pain lyssnat en del på låten och att det inte är något han lärt sig bara för det framträdandet, men jag tror att många blev ungefär lika förvånade som när First Aid Kit gjorde samma låt för 10 år sedan.

Nä verkligen! Kommer ihåg att folk drev med honom och att han inte kunde sjunga utan autotune, men han gillade bara ”soundet” av det.. han kan ju sjunga på riktigt!

Hela hans coveralbum är värt en lyssning. Men som vanligt är liveversionerna bättre.

Här är en till Ozzy-cover jag glömde bort som min sambo spelar ofta:

Det där är en jäkligt bra version. Det märks att T Pain lyssnat en del på låten och att det inte är något han lärt sig bara för det framträdandet, men jag tror att många blev ungefär lika förvånade som när First Aid Kit gjorde samma låt för 10 år sedan.

Tycker T Pains sång passar låten bättre än First Aid Kits. Ett exempel är i slutet av fraserna som tonmässigt rör sig uppåt. Det är mer bit/riv i T Pains röst där vilket jag med tanke på ondsketemat tycker passar bättre än FAKs mer polerade sång.

Haha, Erik Grönvall sjungandes Highway to Hell på sitt eget bröllop 😂

Screenshot_20250724_202803_Instagram.webp

Denna grupp påminner lite om Amon Amarth men enligt mig tyngre/bättre samt med bättre trummis. 👍

Ett av deras mjukare alster här men riktigt bra.

Senast ändrad:
Enligt mig sämre, Amon har melodi i sina låtar 😉

Ja, jo, misstänkte att de skulle vara lite för tunga för dig... (trots att jag valde ut deras mest softa låt). Trots tyngden i deras musik tror jag dock att det platsar inom "melodeath" genren. :sneaky:

Berzerker Legion består av medlemmar från legendariska band som tex Vader, Hypocrisy, Asphyx & Dark Funeral. Om jag förstår det rätt så turnerar även världens kanske vassaste metal trummis med Berzerker Legion i år, Nils "Dominator" Fjellström (åtminstone en av de vassaste...).

Chaos will Reign är en blytung och skön platta men hoppas att de släpper något nytt snart. 🙂

Nils Fjellström trummar loss

Senast ändrad:
Ja, jo, misstänkte att de skulle vara lite för tunga för dig... (trots att jag valde ut deras mest softa låt) :sneaky:

Berzerker Legion består av medlemmar från legendariska band som tex Vader, Hypocrisy, Asphyx & Dark Funeral. Om jag förstår det rätt så turnerar även världens kanske vassaste metal trummis med Berzerker Legion i år, Nils "Dominator" Fjellström (åtminstone en av de vassaste...).

Chaos will Reign är en blytung och skön platta men hoppas att de släpper något nytt snart. 🙂
SKÄRP DIG!!!

Tillbaka
Topp