[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?
5, 6, 7, 8s är väl de mest kända utanför öarna tack vare QT.Japengelska? Lira kan dom iaf, undrar just hur stor rockabillyn är i övärlden?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
5, 6, 7, 8s är väl de mest kända utanför öarna tack vare QT.Japengelska? Lira kan dom iaf, undrar just hur stor rockabillyn är i övärlden?
Enligt chattmanicken ska detta band vara en viktig influens för Primalfrost så då borde detta också vara bra i dina öron!?Det bästa inlägg jag sett från dig i musiktråden någonsin, riktigt brafortsätt så.
![]()
Tack, njae, upplever denna låten lite för hysterisk i tempo med väl mycket synthljud vilket ger en för soft touch i mina öron, ganska typisk finsk metal. Jag gillar en del finsk metal men långt ifrån allt. (Viktig notis: Enligt släktforskningen är jag ca 6-7% finsk vilket har att göra med horderna av "skogsfinnar" som kom till Sverige på 1600 talet till tex Värmland men även andra djupa skogar i vårat rike.)Enligt chattmanicken ska detta band vara en viktig influens för Primalfrost så då borde detta också vara bra i dina öron!?
Kul med covers. Den här snubblade jag på härom veckan och även om den låter väldigt likt originalet så är den rätt trevlig.
Låter välgjort i min öron.Kul med covers. Den här snubblade jag på härom veckan och även om den låter väldigt likt originalet så är den rätt trevlig.
Kul.Okej, nu har jag spårat ur lite, men jag kan se humorn i den här typen av versioner.
Får en att tänka på dennaOkej, nu har jag spårat ur lite, men jag kan se humorn i den här typen av versioner.
Jo, det finns en del rätt sköna versioner när man väl ger sig ner i kaninhålet. Det här är ett par av mina favoriter som jag återkommer till minst ett par gånger om året:Får en att tänka på denna
Portnoy låg inte direkt på latsidan under bortavaron från DT.
Dags att byta nick till Bobbymetal?Såg precis Total Metal på Kulturhuset.