[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Hmm, sonen i duschen och poppar loss.
Först lite Ebba och sen:

Som en stolt pappa kan man bara känna.
7wlvw2.webp

Om man gillar 80-talsgoth, så har Rosetta Stone släppt en ny skiva. Låter väldigt mycket First and Last and Always i mina öron (sen vi debattera om Sisters of Mercy är goth eller inte...).

Enligt chattmanicken ska detta band vara en viktig influens för Primalfrost så då borde detta också vara bra i dina öron!? 🤔
Tack, njae, upplever denna låten lite för hysterisk i tempo med väl mycket synthljud vilket ger en för soft touch i mina öron, ganska typisk finsk metal. Jag gillar en del finsk metal men långt ifrån allt. (Viktig notis: Enligt släktforskningen är jag ca 6-7% finsk vilket har att göra med horderna av "skogsfinnar" som kom till Sverige på 1600 talet till tex Värmland men även andra djupa skogar i vårat rike.) 🙃

Kul med covers. Den här snubblade jag på härom veckan och även om den låter väldigt likt originalet så är den rätt trevlig.

Låter välgjort i min öron.

Sen tillför det ju inte så mkt nytt för lyssnaren när det blir så likt originalet.

Vad gäller Back in black-covern är den väl, om jag fattat det rätt, lite grann gjord som en övning i att spela "helt off". Nämndes i denna Adam Neely-video.

Hm, Depressive Suicidal Blackened Pop. Får erkänna att jag aldrig hört den genrebeteckningen tidigare. Å andra sidan har jag inte hört något sydkoreanskt metalband (poporkester?) sjunga på tyska tidigare heller.

Tillbaka
Topp