[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

När man cyklar hem i soluppgången!
Soluppgång 23:29? 😉

1760818429185.webp

För att säkerställa att lördagspoppandet inte blir alltför dominant ...

(Vete mig tusan om jag kommer igenom första låten ...)

I någon sorts "bildningssyfte": Mayhem - De Mysteriis Dom Sathanas.
Vokalisten får Dave Mustaines röst att framstå som operatisk och avslappnad i jämförelse.

Skitnödig panda som inte kan sluta äta bambu, är en adekvat beskrivning...
Snarare en uttråkad variant av Stephen Hawkings autogenererade röst, körd i halvfart och sänkt ett par oktaver.

Edit: Liten googling ger att han f.ö. verkar vara ett riktigt svin. Matchar väl så tillvida i och för sig vissa Mayhem-figurer rätt bra.

Senast ändrad:
Inget i jämförelse med sångaren i Inquistion..
Om wikipedia har rätt verkar det vara pedofil nazist mot kyrkbrännande mördare. Lite pest eller kolera över det.

(Med rejäl brasklapp för att jag inte grävt speciellt djupt i fallet och inte har några ambitioner att gå vidare.)

OffT:

Väl värda att lägga ett par timmar på.

OffT:

Väl värda att lägga ett par timmar på.
Lättsmält komplettering:

Jösses alltså, AI går verkligen framåt med stora steg, jag gillar ju den här låten, en skrämmande utveckling enligt mig. Stör mig också på att de dyker upp i flödet på Tidal, kanske är dags att sluta med Tidal och gå över till Spotify men det kanske börjat bli samma skit där? Att Tidal, Spotify, Apple Music och Youtube börjar promota en massa maskingenererad musik, en förbannat trist utveckling.

En diskussion på Reddit här:

Senast ändrad:
Jösses alltså, AI går verkligen framåt med stora steg, jag gillar ju den här låten, en skrämmande utveckling enligt mig. Stör mig också på att de dyker upp i flödet på Tidal, kanske är dags att sluta med Tidal och gå över till Spotify men det kanske börjat bli samma skit där? Att Tidal, Spotify, Apple Music och Youtube börjar promota en massa maskingenererad musik, en förbannat trist utveckling.

Samma skit på Spotify tyvärr. Ai skit överallt...

Om du inte vill bli lurad får du väl gå över och lyssna på lite hederlig barockmusik av otvivelaktigt ursprung.😉

Tillbaka
Topp