[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Hittade ett guldkorn och blev lite nostalgisk över tiden när man var som mest inne på det här med trackermusik.
Sorry, ett känsligt ämne för mig kanske, det är ju ungefär som när någon klagar på Picasso eller Rembrandt, vi snackar ju om SUNN O))) 😇
Nä det är inte samma sak. Man kan inte lysa publiken i ögonen med laser bara för att man är en stor konstnär och hävda att det är OK.

Nä det är inte samma sak. Man kan inte lysa publiken i ögonen med laser bara för att man är en stor konstnär och hävda att det är OK.
Jaså du, ok, kände ej till alls, låter som att det kan bli rubriker efter konserten på Debaser :unsure: jag behöver verkligen hänga här mindre ("life changing moment"), lite väl många ordmärkande humorbefriade besserwissers (i min smak). 😅

Senast ändrad:
Hmmm, lite dumt att jag var seg att boka SUNN O))) biljett på Debaser men får skylla mig själv. En mycket roande review av någon som sett dem nedan:

"Everyone said, “Holy shit.” The crowd stood transfixed in the relentless blast of sound. It was like a religious experience."

We were microwaved by the sound. Thirty minutes in, I felt like one of my ears was short circuiting. I moved to the back of the theater and tried to put my ear plugs in deeper, but it didn’t help. So I went outside where I saw a friend who was working security. He told me the volume was over 130 decibels."

The ring howled endlessly day and night, and I could barely sleep. I started having panic attacks in bed, worried that I’d never sleep well again. I researched if you could get surgery to deafen yourself. When I found out that deafening yourself doesn’t work (because the ring is created by your brain), I resigned myself to thinking I had ruined my life."

😅 😅
Har sett Sunn och hade inte ringande öron efteråt trots att det var så högt att man kände kläderna vibrera mot kroppen.

Ska se Sunn O))) i Göteborg nästa vecka. Ser fram emot det och ska fylla på lagret av öronproppar. Fortfarande lite kränkt av att jag inte såg dem på wayoutwest för massa år sen, men deras spelning började kl. 04.00 och vem fan palllar det?
@MrSthlm har du sett den här?:

Senast ändrad:
Började lyssna på detta (kommit 25 minuter). Ni som har koll, är det låtar de spelar live eller är det bara ett långt genererande av "distorderade feedbackljud"? Eller annorlunda formulerat, om ni som kan bandet hoppar in någonstans och lyssnar i en minut, kan ni säga vilken låt det är (om det nu är låtar)?

Tillbaka
Topp