[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Juste med tips på musik som undgått en, som Masssive Attack, lyssnade på snuttar nu på Amazon.

The Who har jag sett live, på svensk folkpark.

Personlig absolut favorit låt är nog Rock my Plymsole, med Jeff Beck. Det ska vara singleversionen med Ron Woods bas. En annan jag aldrig tröttnar på är Beatles Revolution. Även den är skönare, råare, i singleversionen.

Massive Attack är nostalgiskt för mig för att jag var knappt 20 när jag började lyssna på dem, knappast nostalgiskt på 60-tals-viset. Portishead får hänga med i samma veva.

The Gruesomes - What's your problem

Om man blundar dansar man med en snygg garagerock-fransyska igen.

Senast redigerad av en moderator:
van.JPG ht=242

Crowded House, It's only natural

Det känns inte särskilt natural att vackna 06:30 efter en kväll på krogen för att cykla med Bigmollo kl 08:00. Hoppas det värt det :-)

Sörskogen - Mordet i grottan
Sidoprojekt med Mikael Åkerfeldt från Opeth och Dan Swanö, melodin i refrängen hamnade sedermera i To rid the disease med Opeth

Venom - In League With Satan. Blev nostalgisk efter att erkänt att jag mastade till samantha fox strip poker!

Black metal rockar!

Bilagor

• rygg.jpg
    rygg.jpg
    25.9 KB · Besök: 30
Nä fredagarna är lömska på det sättet. Man vet aldrig hur eller var det slutar. =)
Men får du/ni ihop något så vill vi givetvis lyssna. Och med vi menar jag både jag och mig, och eventuellt någon mer.

Pelle Hå skrev:
-------------------------------------------------------
> Och med vi menar jag både jag och mig,
> och eventuellt någon mer.

Glöm inte Farbror Maskros som alltid har varit en sucker för garagerock.

Jonatan S skrev:
-------------------------------------------------------
> Yer Blues – Beatles

Klassisk musik, Lennon som bäst, lyssnade på den häromdagen med "Dirty Mac", Lennon på sång o gitarr, Keith Richards på bas, Clapton på sologitarr, och Mitch Mitchell på trummor.

Tillbaka
Topp