[ot] Vad säger stilpoliserna om såkallade "manbags"?

duke

Ny medlem
Ja,

Är det någon fler som kommit till insikt om att det kan vara praktiskt att ha en smidig väska som rymmer det viktigaste, när man inte vill släpa på någon större väska.

Vad säger forumets stilpoliser om denna? Hjälper det machokulturen något att det är en caterpillar väska eller det kört? ; )

IMG_7144Small.jpg ht=480

IMG_7146Small.jpg ht=426

Fassan har en caterpillar väska i orange/grå, den är ganska ok. Men fortfarande, stilpolisen säger att en ryggsäck alt. stora fickor är att rekommendera =)

/noesc

Om man bryr sig om vad "stilpolisen" säger, är man nog inte en "man" :-D

P

Senast redigerad av en moderator:
Såna där fjolliga grejor som handväskor å sånt skit är det bara 08:or som håller på med. Vad är det som är så bra att ha med sig som inte ryms i mobil eller plånbok? Kajal och läppglans eller?

[edit]: Vem var det som skapade uttrycket Fejskogshuggargay? ... Det är m.a.o INTE förmildrande omständighet att det är någon CAT-logo fastkluddad på väskan

Bigphil: Bryr sig är väl att ta i. Men, kan ju vara intressant att kolla av hur landet ligger så att säga.

Plumse: För egen del så känns det smidigt att få med sig: a5-block, pennor, pocketbok, mp3spelare, dvd-film.

Menar du att du alltid vill ha med dig all den där skroten (pennor och block och leksaker och grejer)? Liksom bara för att det är "bra att ha" en DVD-film när man är ute och går på stan?

JT: Nej, inte alltid. Men de gånger jag behöver ha med mig prylar så är väskan ett riktigt smidigt alternativ.

duke skrev:
> Plumse: För egen del så känns det smidigt att
> få med sig: a5-block, pennor, pocketbok,
> mp3spelare, dvd-film.

Nu är det 08 mot 031 igen!

jag har mobil, där med punkt.
På den finns mp3-spelare. Behöver jag skriva upp något skriver jag ett sms, så jag behöver inte penna och block. Böcker har jag iform av ljudbäcker på telfonen och skulle jag behöva ta med en film så har jag inte den på DVD utan USB, eller minneskortet i telfonen.

Problemet är var man skall ha telefonen när man har trikåer ;p

the_TnT skrev:
-------------------------------------------------------
> Harrü, inte füllesürfa!

Sånt skulle jag allllldrig göra!

42Hz skrev:
> Sånt skulle jag allllldrig göra!

Det är ingen ürdning på dig!

Jag & Ryddan cyklade hem.

the_TnT skrev:
> 42Hz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Sånt skulle jag allllldrig göra!
>
> Det är ingen ürdning på dig!
>
> Jag & Ryddan cyklade hem.

I will aks no more!

Åh, se där! Den efter Borat så populära "man-kinin".
-Var provade du den, Neecap?

Brakastruten skrev:
> Åh, se där! Den efter Borat så populära
> "man-kinin".
> -Var provade du den, Neecap?

Tjena!

H&M har börjat sälja dom nu..

Skaffa en timbuk2, eller annan budsväska. Man kan lasta mer saker och den tar liiiite, liiiite mer plats, men den är fortfarande snygg och praktisk.

Jag tycker tvärtemot de allra flesta här att en manbag är mer än ok. Jag använder en sån - men en större variant med flera fickor - när jag ska till jobbet. Dit ryms ett par böcker, block, telefon, plånbok och något annat viktigt för dagen. Perfekt.

Men ska jag bara på stan på fritiden så klarar jag mig med telefon och plånbok. Och då behövs ingen väska heller.

Men om det är gay med väska så kan vi ju komma överens om att det är manschuvistiskt med skägg eller nåt sånt?

castrello skrev:
> Men om det är gay med väska så kan vi ju komma
> överens om att det är manschuvistiskt med skägg
> eller nåt sånt?

Det är det värt för att få kalla bög-grejor för vad det är! ;-)

Okeeeeydå. Det är gay. Men i så fall har man ju i alla fall en egen parad att gå på. Det har inte folk med skägg. :)

fredrikw skrev:
> det finns nog värre saker än att bli kallas gay
> av ett gäng osäkra snubbar på happy.

"svetto"?

Faan jag som skaffade skägg för att slippa bli kallad svetto! ...och nu säger ni att det bättre att leva ut son homosex sida!?!?

Nu går jag och hämtar mina balett-trikåer och lever ut mitt sanna jag! Cykelsporten är på väg utför sedan downhill blev en egen gren.

Förtydligande: inget fel med skägg, balett, trikåer eller homosexualitet.

Om någon ser en väska som homosexuell ser jag det inte som ett stort problem eftersom det inte är värdeladdat eftersom det varken är rätt eller fel. Dessutom är väskors sexliv ganska öken, så om den är gay eller något annat har mindre betydelse för väskan själv.

Castrello, nu hamnar du lite off topic tycker jag. Frågan gällde ju om det enligt stilpolisen ansågs vara ok med en gay-väska, inte om det var ok att vara gay. För egen del tycker jag att det är helt ok om någon är gay. Min frisör jag hade innan han flyttade från stan var asmycket gay med svag handled,08-kändis-dialekt och hela klabbet men jag blev inte bångad av honom mot min vilja en enda gång så de är bra folk de också.
Homofob går inte att vara om man gillar cykling. Att svettas tillsammans med lycraspejsade träningsfreaks och lyssna på deras tunga andhämtning och hoppas det beror på ansträngning är väl inte direkt skitmacho ;-)
(och jag vägrar ha lycra enbart för att få ha min vackra stjärt ifred)

[edit]: Bytte ordet "och" mot "ok"

jag trodde alltid att man var tvungen att vara gay för att vara stilpolis? kan ingen reda ut detta för mig?

plumse skrev:
> Castrello, nu hamnar du lite off topic tycker jag.
> Frågan gällde ju om det enligt stilpolisen
> ansågs vara ok med en gay-väska, inte om det var
> ok att vara gay. För egen del tycker jag att det
> är helt ok om någon är gay.

Tycker jag också. Och jag hamnade lite off-topic. Men tyckte det var lustigt att folk kan tycka att något som en väska buren av en man kan få denna man att framstå som gay. Eller att en väska i sig skulle vara en gay-väska.

Men, men. Hoppas det inte blev några missförstånd här nu. Ville bara säga att jag gillar lycra.

Tillbaka till ämnet: stilpolisen (om jag får ikläda mig en sån roll) säger att väskan du nämner är helt ok, men lite större väskor i läder är väl det som gäller numera? Eller är det redan ute?

Gudars vad skönt att jag är ingenjör! Då behöver jag inte bry mig ett jäkla dugg om mode eller vad som är "rätt" eller fel". Jag kan avslappnat tassa runt i mina tofflor på kontoret och vara jättenöjd med livet utan att känna någon press från omgivningen att se ut på ett visst sätt =)

1) Ingenjörer är rätt gay.
2) Stilpolisen tycker INTE ryggsäck är ok.
3) Man är tydligen rätt så gay om man inte tycker om rätt så gay:iga personer enligt någon gayig psykologiteori. Så kör med den där gayväskan; det är det mest heterosexuella du kan göra. Om du nu inte gör det för att visa att du inte är gay- för då är du gay.
4) Gaypolisen ska återkomma till mig om hur gayigt ett A5-block är
C,

Att bry sig vad andra män tycker om sin klädsel och utseende är ju så gay det kan bli. Jag är mer intresserad av att imponera på kvinnor. Kvinnor gillar A5 block och små väskor.

plumse skrev:
> Gudars vad skönt att jag är ingenjör! Då
> behöver jag inte bry mig ett jäkla dugg om mode
> eller vad som är "rätt" eller fel". Jag kan
> avslappnat tassa runt i mina tofflor på kontoret
> och vara jättenöjd med livet utan att känna
> någon press från omgivningen att se ut på ett
> visst sätt =)

Ha ha, det tror du bara. Omedvetet så klär du dig på samma vis som din ingenjörskamrater för att bli accepterad av dem. Låt vara att det inte är moderiktigt, men likväl är syftet att välja en klädsel som dina arbetskamrater gillar. Och är du ingenjör så är dina arbetskamrater med största sannolikhet män. Snacka om Übergay!

s skrev:
> Att bry sig vad andra män tycker om sin klädsel
> och utseende är ju så gay det kan bli. Jag är
> mer intresserad av att imponera på kvinnor.
> Kvinnor gillar A5 block och små väskor.

Och kajal, så använd det. Rikligt =)

Cakeman skrev:
> 1) Ingenjörer är rätt gay.

GAAAAAH! *springer runt i cirklar med armarna uppsträckta och viftar lite*

Roligt också, hur stereotypt olika yrkeskategorier förväntas klä sig/ se ut... Biologen i sitt helskägg och beige alt. grön fjällräven..
Småföretagscheferna i sina maskinstickade slipovers och randiga skjortor, möjligen skägg runt kakhålet.
Verkstadens fotfolk med moppemusche, t-shirt och blå-byxor.(ett av många uttagna par, de kan va bra o ha hemma...)
Plitarna i sina ljusblå skjortor, från jobbet de också.. ;-)

Riktigt intressant blir det när den inhyrde städaren kommer iklädd kostymbyxor och färgad skjort, stolt över att ha ett arbete överhuvudtaget! Det accepteras inte.. Det skall liksom vara på ett sätt.
Om han dessutom hoppar in som tolk, när lillchefen skall försöka göra sig förstådd, inför den tyske leverantören, då är måttet rågat! :-D (Har provat den senare..)

Någon liten sminkväska har jag dock aldrig behövt. Det finns fickor.

s skrev:
> Att bry sig vad andra män tycker om sin klädsel
> och utseende är ju så gay det kan bli. Jag är
> mer intresserad av att imponera på kvinnor.
> Kvinnor gillar A5 block och små väskor.

Kvinnor tycker om män med A5 block och små väskor för att dom automatiskt tror att mannen är gay och därmed inget "hot" mot dom. Av samma anledning är gaybarer fulla av heterokvinnor (so I heard ;-) ).
Plumse: http://www.browngay.com/ kanske kan vara nåt?

Om jag inte klär mig som mina ingenjörkollegor, och att vara ingenjör är "rätt så gay", så måste det betyda att jag inte vill passa in i deras värld (som jag anser lite gay), och därmed, om man tolkar dendär gayiga psykologiteorin ....shit...jag är nog rätt så gay själv :D (Vars köper man den där manliga väskan?)

5) Fullgung är rätt så gay också.

Tillbaka
Topp