[OT]Vad ska tillagas ikväll?

• Trådstartare Trådstartare Gummiankan(som har glömt lösen)
  • Start datum Start datum
G

Gummiankan(som har glömt lösen)

Guest
Vad är det här? Inte en enda OT-tråd på första sidan? Får dra mitt strå till stacken ;)

Behöver tips på något gott som jag och damen kan avnjuta, vore riktigt lajbans om det behöver vara inne i ugnen typ en timme innan det ska serveras då jag ska köra och hämta henne från jobbet, då hade det passat perfekt om maten är färdig när man kommer hem :)

Enda kravet är att det inte får vara något med fisk :( Sen vore det bra om det inte är sådär överdrivet dyrt heller. Tack på förhand! :)

Eftersom sommaren verkar höstig nu kan du laga en mustig gryta på högrev eller om du får tag på vilt med rödvin, champinjoner, sidfläsk å syltlök blire kanon. Bombma i en schysst kalv eller viltfond lite lagerblad å kryggpeppar oxo. Ett blytungt Bordeaux vin till detta å sommaren är räddad!

Skål för HÖSTEN!

EDIT: Potatis å palsternacks puré till kanske? Med vitpeppar i mmmm

PS: Sen ställer du bara grytan i ugnen, glöm inte stänga av den innan du åker å hämtar damen:))

Senast redigerad av en moderator:
Räknas musslor som fisk?
En egen favvo är att steka pilgrimsmusslor i smör (eller tigerräkor). Använd gärna vitlök där.
Till detta en färsk pasta-guck innehållandes stekt hackad lök och vitlök, grädde och vitt vin samt bitar av kokt grön sparris samt pressad citron. Allt utom pastan/musslor får puttra tillsammans några minuter. Salta å peppra. Blanda sedan kokt pasta, persilja, rivet citronskal och gucket. Lägg musslor/räkor uppepå. Drick en iskall bira till detta. Mums!

...lite dyrt detta å ingen ugn...men men.

Kycklingfilé är inte fel heller. En god kryddblandning på den också så blir det finfint. Coops Pommes BBQ potatis är gott till det. Sedan gör du en smaskig sås till den på resterna som blir kvar då du stekt kycklingen så får du upp kryddorna. Mycket enklare kan det inte bli men riktigt gott ändå.

jag gjorde en grymt härlig pastasallad för dagen..

Några matskedar tomatpure, en rejäl skvätt balsamvinäger och lite rapsolja och svartpeppar i botten, på med..
ja nykokt pasta och allt kul du har hemma, i mett fall 3 sorters hemodlad sallad, färsk persilja och basilika, fetaost, kidneybönor.. Veva runt allt ordentligt.. Så får du en härligt rödtonad sallad som äts utan mer dressing..

Skitgott!

Tillbaka
Topp