[OT] Varför raderades min tråd idag?

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 43681
  • Start datum Start datum
  • Taggar Taggar
    ot
Freddie L sa:
jonte987 sa:
Ja, det är inte lika tydligt för oss andra. Visst var han speciell men det är det fler som är. Problemet var väl att han inte erkände överhögheten hos de med högre happystatus.

Nu säker kneecap att det ligger mer bakom och det är omöjligt för oss att veta.
+1 Nu kallas han visst gubbe med psykiska problem. Min spaning är att det krävs (minst) två gubbar med psykiska problem för att få till den där riktigt ogemytliga stämningen. Men som sagt, vi får aldrig veta. Och Happys ”vilken Mtb ska jag köpa”-trådar går tillbaka till att vara stendöda.

När jag började hänga här var de flesta ”vilken Mtb ska jag köpa”-trådar tämligen döda. I den mån nån gammal räv bemödade sig med att skriva i dem så var det påfallande ofta för att dumpa nån fantastiskt dryg och fullständigt ohjälpsam kommentar.

Sen kom Sixten och livade upp stämningen, många gnällde om att han förstörde forumet, eftersom deras sanningar ifrågasattes (på ett inte alltid trevligt sätt). Jag skulle vilja påstå att forumet inte varit så vitalt som under den tiden Sixten varit här. Det slängs käft hit och dit, man har nästan kunnat ta på stämningen genom skärmen. Intressant är dock att det påfallande ofta är samma personer som hamnar i polemik med den gode Sixten. Mönstret är nästan alltid detsamma, någon ber om köpråd, tråden är död, Sixten kommenterar och som ett gäng gamar kommer samma gamla gäng och bara måste påpeka hur fel Sixten har utan att själva komma med något konstruktivt. Sixten är dryg tillbaka, gamarna kissar ner sig och ropar på mamma och så spårar tråden...

Det riktigt intressanta är dock, som redan påpekats, att ”vilken Mtb skall jag köps”-trådarna nu åter är lika döds som förr och de som likt gamar dragits till alla trådar Sixten kommenterat i lyser med sin frånvaro. Dessutom känns forumet lika vitalt som nån gammal blandmissbrukare som överlevt länge nog för att hamna på ”hemmet”. Grattis allesammans!

DarthVidar sa:
Freddie L sa:
jonte987 sa:
Ja, det är inte lika tydligt för oss andra. Visst var han speciell men det är det fler som är. Problemet var väl att han inte erkände överhögheten hos de med högre happystatus.

+1 Nu kallas han visst gubbe med psykiska problem. Min spaning är att det krävs (minst) två gubbar med psykiska problem för att få till den där riktigt ogemytliga stämningen. Men som sagt, vi får aldrig veta. Och Happys ”vilken Mtb ska jag köpa”-trådar går tillbaka till att vara stendöda.

När jag började hänga här var de flesta ”vilken Mtb ska jag köpa”-trådar tämligen döda. I den mån nån gammal räv bemödade sig med att skriva i dem så var det påfallande ofta för att dumpa nån fantastiskt dryg och fullständigt ohjälpsam kommentar.

Sen kom Sixten och livade upp stämningen, många gnällde om att han förstörde forumet, eftersom deras sanningar ifrågasattes (på ett inte alltid trevligt sätt). Jag skulle vilja påstå att forumet inte varit så vitalt som under den tiden Sixten varit här. Det slängs käft hit och dit, man har nästan kunnat ta på stämningen genom skärmen. Intressant är dock att det påfallande ofta är samma personer som hamnar i polemik med den gode Sixten. Mönstret är nästan alltid detsamma, någon ber om köpråd, tråden är död, Sixten kommenterar och som ett gäng gamar kommer samma gamla gäng och bara måste påpeka hur fel Sixten har utan att själva komma med något konstruktivt. Sixten är dryg tillbaka, gamarna kissar ner sig och ropar på mamma och så spårar tråden...

Det riktigt intressanta är dock, som redan påpekats, att ”vilken Mtb skall jag köps”-trådarna nu åter är lika döds som förr och de som likt gamar dragits till alla trådar Sixten kommenterat i lyser med sin frånvaro. Dessutom känns forumet lika vitalt som nån gammal blandmissbrukare som överlevt länge nog för att hamna på ”hemmet”. Grattis allesammans!
Då har du ju en fantastisk möjlighet att liva upp "Vilken MTB skall jag köpa"-trådarna och se till att de inte blir så döda!

Tyvärr har jag ingen koll på MTB och är själv typen som gillar att cykla men är ganska kass på cyklar så jag har väldigt lite att bidra med i de trådarna. Försöker istället bidra med positivt material i andra typer av trådar.

GoranS sa:
DarthVidar sa:
Freddie L sa:
jonte987 sa:

Då har du ju en fantastisk möjlighet att liva upp "Vilken MTB skall jag köpa"-trådarna och se till att de inte blir så döda!

Tyvärr har jag ingen koll på MTB och är själv typen som gillar att cykla men är ganska kass på cyklar så jag har väldigt lite att bidra med i de trådarna. Försöker istället bidra med positivt material i andra typer av trådar.

Jag är dock inte Sixten och har heller ingen önskan att imitera honom. Jag tycker att han tillförde mer än han förstörde (han var ju inte alltid konstruktiv eller trevlig). Sen blev jag heller inte provocerad till en helt orimlig nivå ifall han påstod något som jag inte till fullo höll med om iofs.

Men jo, tycker jag mig kunna bidra med någon form av insikt så gör jag det.

Miss Lycka 2.0 sa:
Fungerar inte Sök-funktionen längre?

Nä, databasen var för stor. Så nu kommer det fungerar som en urspårad chat, missar en två sekunder så är du lost. Men dubbleter på dubbleter gör databasen mer hanterbar, för det går ju inte hitta den där tråden du skrev i förra deciennet och då är det bara att göra en ny likadan samma.

Rattnalle sa:
DarthVidar sa:
Kneecap sa:
Miss Lycka 2.0 sa:
Fungerar inte Sök-funktionen längre?

Tjena!

Det har den aldrig gjort.

^
Happy levererar! Detta är ett skolboksexempel på härliga kommentarer som brukade hamna i nybörjar-köprådstrådarna förr! Det är nästan så jag blir nostalgisk!
Nä, ett kort, koncist och korrekt svar på en fråga är verkligen inte klassiskt här.

Det finns ju en viss charm (som lätt övergår till att det bara är drygt) med allt jiddrande. Men att jiddrandet skulle vara så heligt att folk sätter kaffet i vrångstrupen när någon kommer och försöker ge vettiga svar (och försöker hålla sig on topic) på folks funderingar visste jag faktiskt inte.

Fast nu är det nybörjarcyklar som efterfrågas. De efterfrågas varje vecka.
Man behöver inte ordbajsa som svar.
Det blir inte mer sant för att antalet bokstäver ökar exponentiellt.

Senast ändrad:
Hänvisar till låten ”jag talar ut” med Mange Schmidt.

Många här som har starka åsikter. Vilket inte är fel. Men tråkigt att man ska försöka vinna poäng genom att vara spydig och nervärderande. Saklig men trevlig kan väl inte vara så svårt?

Johost77 sa:
Hänvisar till låten ”jag talar ut” med Mange Schmidt.

Många här som har starka åsikter. Vilket inte är fel. Men tråkigt att man ska försöka vinna poäng genom att vara spydig och nervärderande. Saklig men trevlig kan väl inte vara så svårt?

Kan du specificera vad/vem/vilka du syftar på?

Alltid några som ska tjafsa på festen, be the bigger person:

duty_calls2.png

Jättekul 42Hz.

Den bilden har man ju aldrig sett förut.

Jag kan åtminstone stava till Bahco i motsats till dig... ?

Edit: Äh, glöm det. Spelar ingen roll längre.

Senast redigerad av en moderator:
Örjan, din desperation efter uppmärksamhet var sött i början men nu har den nått sitt bäst-före. Det vore fine om du bara höll den till den här tråden, då skulle en bara kunna "scrolls vidare".

Jag slutade läsa stuidevägledningstråden efter att du uppvisat suicidala tankar och bekräftat att du var alkolist (inte nykter alkolist). Strax innan jag lämnade din tråd så rapporterade jag den till mods med förhoppningen om att dom skulle kunna kontakta sjukvård/polis om det så behövdes (dom har ju din ip ergo adress).

Allting kanske kulminerade i mys efter att HåkanC skrivit något som var hemskt/nödvändigt? Jag vettefan jag såg det inte. Kanske dags att HåkanC ställer upp den där spegeln igen?

Så, nu har jag surat klart. Här finns hjälp att få https://www.suicidezero.se/ Jag är tveksam på att du får den hjälp du behöver, inte den du vill ha, här.

Miss Lycka 2.0 sa:
Fast nu är det nybörjarcyklar som efterfrågas. De efterfrågas varje vecka.
Man behöver inte ordbajsa som svar.
Det blir inte mer sant för att antalet bokstäver ökar exponentiellt.

Och är man less på sagda trådar så behöver man ju inte gå in och läsa i dem. Än mindre häckla dem som bryr sig om att försöka skriva något vettigt. Sixten hade sällan helt rätt men han hade sällan helt fel. Han gav goda råd och gjorde det enkelt för den villrådige att fatta ett beslut. Sen att det inte gavs utrymme för gråzoner är en annan sak men sen när bryr sig ”happykollektivet” om vilken instegscykel en nybörjare väljer... tystnade i sagda trådar är talande. Däremot är det uppenbart att det har varit viktigt att inte ge Sixten rätt (oavsett om man faktiskt tycker att hans råd är vettiga eller ej).

wukkaN sa:
Örjan, din desperation efter uppmärksamhet var sött i början men nu har den nått sitt bäst-före. Det vore fine om du bara höll den till den här tråden, då skulle en bara kunna "scrolls vidare".

Jag slutade läsa stuidevägledningstråden efter att du uppvisat suicidala tankar och bekräftat att du var alkolist (inte nykter alkolist). Strax innan jag lämnade din tråd så rapporterade jag den till mods med förhoppningen om att dom skulle kunna kontakta sjukvård/polis om det så behövdes (dom har ju din ip ergo adress).

Allting kanske kulminerade i mys efter att HåkanC skrivit något som var hemskt/nödvändigt? Jag vettefan jag såg det inte. Kanske dags att HåkanC ställer upp den där spegeln igen?

Så, nu har jag surat klart. Här finns hjälp att få https://www.suicidezero.se/ Jag är tveksam på att du får den hjälp du behöver, inte den du vill ha, här.

Jag har inte läst den nu raderade tråden men om du Örjan har alkoholproblem så vill jag uppmana dig (och alla andra som känner sig träffade) till att söka dig till socialtjänstens öppenvård. Du gör detta genom att ringa socialtjänstens mottagningsenhet i den stad/stadsdel där du bor. När du gjort detta kommer en socialsekreterare att startat en utredning och sen är bollen i rullning. Vänta inte, ta tag i det nu, du kan om du vill.

Sen finns det anledning för många fler att reflektera över alkoholintag och självmedicinering oavsett om man tycker sig kunna hantera det eller inte.

det finns mycket gott i dig örjan. efter att du tagit det stora och modiga steget att berätta här,

OCH SEDAN FAKTISKT SÖKT HJÄLP,

kommer efter en positiv process som leder till örjan version 2,0. och det har alla chanser blir bra. sett undret hända på nära håll. hur bra som helst.

do it:)

Bengt-re sa:
Freddie L sa:
jonte987 sa:

Tror att du missat en del...
Jasså, det säger du? ”Det där som hände bakom kulisserna som jag inte kan berätta om men genom att skriva så här så antyder jag att det var något så hemskt att det ursäktar att jag kallar någon gubbe med psykiska problem och kommer undan med det”-typ? Jag är rätt oimponerad Bengt-re. Å andra sidan kommer vi inte längre, och det är lika bra. Jag drar egentligen inte en lans för Sixten, men det stör mig när de som var lika skyldiga som Sixten (det är här det blir svårt för många. ”Men vaddå? Jag hade ju rätt, och Sixten var otrevlig”.) inte klarar av att låta bli att sparka på liket. Att skriva som du Bengt-re gör om någon icke närvarande är inte ok.

Tjena!

Freddie L.
Jag har skrivit i andra trådar om vad som hänt. I korta drag så har Sixten bland annat hotat folk via PM på ett riktigt otrevligt sätt.
Jag ser ingen anledning att lägga ut PMen publikt och kommer inte göra det. Från början tänkte jag inte ens nämna dom men eftersom det var en del i en av hans avstängningar så tyckte jag att det var dags att ta bladet från munnen när många ifrågasatte varför han blev avstängd.

Kneecap sa:
Tjena!

Freddie L.
Jag har skrivit i andra trådar om vad som hänt. I korta drag så har Sixten bland annat hotat folk via PM på ett riktigt otrevligt sätt.
Jag ser ingen anledning att lägga ut PMen publikt och kommer inte göra det. Från början tänkte jag inte ens nämna dom men eftersom det var en del i en av hans avstängningar så tyckte jag att det var dags att ta bladet från munnen när många ifrågasatte varför han blev avstängd.
Jag vill inte läsa dem. Kan vi inte bara försöka undvika taskiga efterslängar mot dem som inte är här för att försvara sig?

Jag hade verkligen velat läsa exakt vad Sixten skrivit i PM. Nog för att han kan vara otrevlig mot folk men att hota någon, det känns konstigt. Beror iofs på vad för slags hot det rör sig om? Det är ju skillnad på att hota att lämna forumet och hota att skada någon, t.ex. :D

Freddie L sa:
Jag vill inte läsa dem. Kan vi inte bara försöka undvika taskiga efterslängar mot dem som inte är här för att försvara sig?

Tjena!

Självklart.
Jag tycker bara att korten ska läggas på borden, därav att jag svarade på en kommentar på sidan två i denna tråden. Sen skrev jag ett inlägg där jag återigen lyfter hans positiva sidor och vad jag tyckte var negativt, jag kunde skippat det sista.
Nu ifrågasatte du mitt inlägg om vad som hänt bakom kulisserna och då svarade jag på det.

jingleyschmidt sa:
Jag hade verkligen velat läsa exakt vad Sixten skrivit i PM. Nog för att han kan vara otrevlig mot folk men att hota någon, det känns konstigt. Beror iofs på vad för slags hot det rör sig om? Det är ju skillnad på att hota att lämna forumet och hota att skada någon, t.ex. :D

Tjena!

Det var inte hot om att skada någon.

Kneecap sa:
Freddie L sa:

Tjena!

Självklart.
Jag tycker bara att korten ska läggas på borden, därav att jag svarade på en kommentar på sidan två i denna tråden. Sen skrev jag ett inlägg där jag återigen lyfter hans positiva sidor och vad jag tyckte var negativt, jag kunde skippat det sista.
Nu ifrågasatte du mitt inlägg om vad som hänt bakom kulisserna och då svarade jag på det.
Om du tittar efter så ifrågasätter jag inte dig någonstans. Jag tycker du håller dig bättre i skinnet än andra. Läs igen så ser du att jag riktar mig till Bengt-re och mot vad han kallar Sixten.

Poängen här är att jag inte kallar Bengt-re lögnare, han kanske vet att Sixten har psykiska problem. Men man skriver inte så i ett publikt sammanhang. Behöver det motiveras?

Känner att jag har tappat bort mig lite.

Handlar tråden fortfarande om varför Örjans tråd togs bort eller om Sixten eller den hemska mob som drev honom att bli bannad från happy?

Jag vill iaf veta på vilka grunder tråden togs bort.

+1 på darth, jingley och kais.

modigt och viktigt av örjan. både om det personliga och om hur samhället/arbetsmarknaden fungerar, om de informella strukturer som diskriminerar och dömer människor till livstidsstraff. och så tydligt sedan hur omgivningen reagerar. de som bara vill prata bort saker, låtsas som ingenting, och de som ska uppfostra på ett nedvärderande sätt. det är i alla fall de tankar och tolkningar jag fick och gjorde.

och en saknar ju sixten trots allt. det där "hotet" på pm verkar ju bara mer och mer som något som provocerades fram för att få "giltigt" skäl att stänga av. så orättvist att enbart sixten blir avstängd hela tiden. särskilt som fascist-sd-gubbarna får sprida sin dynga ostraffat. jag vet folk som skulle hängt här mer och bidragit med unik kunskap och perspektiv, men som blir förfärade över alla rasistgubbar.

freddag sa:
och en saknar ju sixten trots allt. det där "hotet" på pm verkar ju bara mer och mer som något som provocerades fram för att få "giltigt" skäl att stänga av. så orättvist att enbart sixten blir avstängd hela tiden. särskilt som fascist-sd-gubbarna får sprida sin dynga ostraffat. jag vet folk som skulle hängt här mer och bidragit med unik kunskap och perspektiv, men som blir förfärade över alla rasistgubbar.

Tjena!

Jag provocerade då inte fram något hot, och det var inte enbart därför han blev avstängd. Till skillnad från honom så följde jag de tillsägningar jag (och flera andra) fick ifrån moderatorerna.

Kan ni sluta prata om orättvis avstängning av Sixten? Det var väl befogat. Han blev avstängd tre gånger. Givetvis är tröskeln lägre tredje gången än första.

För övrigt låter det som att det var en alla-mot-en-mobb mot Sixten. Så var det ej. Faktum är att det var det stora flertalet som försvarade hans personangrepp och härskartekniker när jag försökte påtala det oschyssta i detta som fick mig att bestämma mig för att avveckla mig på happy.

Med det sagt har modereringen på happy blivit allt mer godtycklig, vilket ytterligare stärker mig i mitt beslut.

H. sa:
Kan ni sluta prata om orättvis avstängning av Sixten? Det var väl befogat. Han blev avstängd tre gånger. Givetvis är tröskeln lägre tredje gången än första.

För övrigt låter det som att det var en alla-mot-en-mobb mot Sixten. Så var det ej. Faktum är att det var det stora flertalet som försvarade hans personangrepp och härskartekniker när jag försökte påtala det oschyssta i detta som fick mig att bestämma mig för att avveckla mig på happy.

Med det sagt har modereringen på happy blivit allt mer godtycklig, vilket ytterligare stärker mig i mitt beslut.
Jag får ju inte +1:a för mina inlägg måste vara "vettiga", så jag skriver att jag håller med dig.
För ca 2 mån tog jag bort mitt forums id som jag har haft här sedan 2007.
Nu är jag vara här för att annonser men måste först komma upp i 10 "vettiga" inlägg

H. sa:

+1

DarthVidar sa:
Freddie L sa:
jonte987 sa:

Tänkte skriva något liknande, men du hann före.
Träffsäkert beskrivet!

WSMC sa:
DarthVidar sa:
Freddie L sa:
jonte987 sa:

Tänkte skriva något liknande, men du hann före.
Träffsäkert beskrivet!

Ändå är ni kvar? Så tokigt.

Problemet var väl mer Sixtens oförmåga att hantera åsikter om hans presenterande av åsikter dom odiskutabla fakta.

När han beskriver en fjolårscykel som ocyklingsbar betyder för mig att Sixten inte någon koll alls. Extra olyckligt när han ger faktaresistenta råd till nybörjare.

Ledsen att hans gloria hamnar på sned.

lundatok sa:
Problemet var väl mer Sixtens oförmåga att hantera åsikter om hans presenterande av åsikter dom odiskutabla fakta.

När han beskriver en fjolårscykel som ocyklingsbar betyder för mig att Sixten inte någon koll alls. Extra olyckligt när han ger faktaresistenta råd till nybörjare.

Ledsen att hans gloria hamnar på sned.

Hur vågar du?

Tillbaka
Topp