(OT) Varning för Phonera, nån mer som tycker dom är IDOTER?

staine

Aktiv medlem
Dom har i snart ett års tid trakasserat mig med fakturor trots att jag aldrig beställt någon tjänst från dem. Har upprepade gånger kontaktat dem och fått dem att fatta (? Trodde jag) att de ska avsluta mig som kund då det är någon annan som beställt tjänsten i mitt namn. Jag har polisanmält dem men snuten har ju viktigare för sig...
De fortsätter skicka fakturor, för att sen när man ringer och skäller ut dom, göra avbön och lova att sluta med tramset. Igen och igen. Suck.

Så, Varning för Phonera!

Edit, tänkte skicka detta till dem i morgon. Ok eller?

Hej och välkomna till jorden.
Var snälla och kom ner från era dagdrömmar och ta en gång för alla och avsluta denna kund, jag kommer aldrig att bli kund hos er. Ni har haft snart ett år på er. Polisanmälan nr 2 är på gång. Ta även bort faktura nr 4283. Och SKICKA INGA FLER FAKTUROR!!!

Edit 2: Gaaah, såg nu att de är "en del av com hem". Är man chanslös då?

Senast ändrad:
Man ska väl göra som följande när det gäller fakturor som är fel och ha sin rygg fri att på fakturan skriva bestrides och skicka tillbaka till avsändaren (och beskrivning varför samt om det vore jag kräva utlägg för porto). Samt ta en kopia på fakturan och behålla själv. Naturligtvis polisanmäla också.

Bråkade med dem för ca fem år sedan åt mina föräldrar med skogsgård, de hävdade att det inte gick att bryta ett avtal då. Jag hävdade att det går visst om båda vill och jag ville. Drog en liten vals om kompis på handels i gbg som brann för denna typen av fall. Det i kombination med ett samtal till tidigare leverantören (Felia) gjorde att det aldrig kom någon faktura iaf.

Är de ägda av comhem så kan du ju kalla dig för Discovery network så slipper ni ju ha kontakt. "Winksmily"

Drosa sa:
Man ska väl göra som följande när det gäller fakturor som är fel och ha sin rygg fri att på fakturan skriva bestrides och skicka tillbaka till avsändaren (och beskrivning varför samt om det vore jag kräva utlägg för porto). Samt ta en kopia på fakturan och behålla själv. Naturligtvis polisanmäla också.

Exakt allt det har jag också gjort. Men det kanske finns en övre IQ-gräns för att få jobba på Phonera? Då tar det tvärstopp hur man än gör.

staine sa:
Drosa sa:

Exakt allt det har jag också gjort. Men det kanske finns en övre IQ-gräns för att få jobba på Phonera? Då tar det tvärstopp hur man än gör.

Nästa steg är väl då att kontakta konsumentverket? Sådana "hot" gentemot företaget brukar väl kunna ge effekt? Samt att du kanske kan få reda på om det är fler än du som har blivit drabbade?

Jaha, :), vet inte om det här är stort nog för dom.
Nu avslutade jag mailet med:

"Jag har nu ringt till er, skickat tillbaks fakturan, mailat till er samt lagt upp min åsikt om er på sociala medier.
Hoppas på att få ett slut på era fakturor med detta.
Jag brukar be om ett mail för att få en bekräftelse på att ni uppfattat min önskan men har nu gett upp hoppet om att ni kan skriva mail då jag aldrig fått något svar."

Va fan kan man mera göra?

Inte tappa humöret, väcker enbart irritation eller löje.
Bäst är att vara saklig, men smyga in nån litern pik.

Varför köper du en massa telefonabonnemang (?) hos Phonera, staine?

Men i alla fall: klart att du måste betala för saker du har beställt. Pacta sunt servanda.

DT sa:

Men i alla fall: klart att du måste betala för saker du har beställt. Pacta sunt servanda.

Det är en lång och seg historia. Kan garantera att nån j*vla pakt har aldrig ingåtts från min sida iaf.
Försöker dock bevara så mycket dokumentation som möjligt.

staine sa:
DT sa:

Det är en lång och seg historia. Kan garantera att nån j*vla pakt har aldrig ingåtts från min sida iaf.
Försöker dock bevara så mycket dokumentation som möjligt.

Skoja bara. ;-)

Bara du bestrider fakturorna så är det väl ingen fara, men jobbigt att behöva lägga kraft på det.

Som privatperson behöver du ju egentligen inte göra något innan du får ett brev från Kronofogden. Först då är det viktigt att du bestrider betalningskravet till Kronofogden. Företaget som ligger bakom betalningskravet kan då välja att driva ärendet vidare till tingsrätten, där det är upp till företaget att bevisa att ni ingått ett avtal.

Ja men sen ska man ju skicka tillbaks fakturan med Postnord. Jag bävar!

Nä fyfan nu ska jag ut och cykla. I 08! :)

Oskar sa:
Som privatperson behöver du ju egentligen inte göra något innan du får ett brev från Kronofogden. Först då är det viktigt att du bestrider betalningskravet till Kronofogden. Företaget som ligger bakom betalningskravet kan då välja att driva ärendet vidare till tingsrätten, där det är upp till företaget att bevisa att ni ingått ett avtal.

Jag är inte privatperson, det är mitt företag.

Men...är du en allmän person då?

Kan du inte skicka en faktura till dom från ditt bolag för nåt bisarrt?

Min far hade med dem att göra för ett tag sedan. Då skyllde de på problem med en viss säljare som gjort fel men det hjälpte inte utan gav farsgubben många veckor med strul.

Sådärja. Nu har jag ÄNTLIGEN fått en s.k. "slutfaktura", på 1374 kronor.
J*VLA F*CKING IDIOTER!?!?!?!?!
Jag ringde killen på fakturaavdelningen. Och efter att hans hjärna långsamt långsamt börjat mala igång så verkade han inse att det nog hade blivit lite fel någonstans. Jotack, det blev det för snart ett år sen första gången då dom lovade att avsluta kunden. Så han skulle "ta bort" den fakturan och skicka en kredit. "Lovade" han. Och så LOVADE han att "aldrig aldrig mer" skulle jag få en faktura från dom. Jojo.
Alltså. Pallar snart inte mer. Och polisanmälan som var förgäves. Dom glömde bort mig.
Suck!

Snälla ni, lova att aldrig, never ever, ha med Phonera att göra! En del av Com Hem.

Senast ändrad:
Jag hade inte maskerat ordet idioter om jag vore i din sits. Beklagar situationen för övrigt.

Tillbaka
Topp