Hemma igen, lite tröttare men ändå glad. :-) 7h31min, en halvtimma bättre än förra året. Det var ett av de tuffare vasaloppen någonsin, av två anledningar. Nästan ingen hade vallat rätt, då temperaturen var nära noll istället för -6C som prognosen kvällen innan var. Hade kanonbra glid, men inte ens med Lila Swix burkvalla fick man tillräckligt med fäste. Vallade om redan vid Smågan(11km) med Rött och då fick jag lite fäste, som försvann då temperaturen steg ytterligare. Vid Hökberg(71km) vallade jag med Lila klister och fick grymt fäste, sprang rakt uppför alla backarna utan att saxa. :-) Borde vallat med klister tidigare, för jag var rejält trött i armarna efter 6 mil...det var enda svackan. För det andra fanns det inte mycket spår kvar, mest lössnö att åka i. Bättre var det i slutet, sista tre milen var rätt ok spår.
Hoppas komma fram i startleden lite med årets tid, för det är inte kul att starta så långt bak och i sjuan är det rätt mycket kö i början innan man kan börja "åka" skidor.
/Leo - på jobbet efter knappt fem timmars sömn. :-)