Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
json88 sa:Varför måste allt vego vara kopior på icke vegorätter? Har man inte fantasi nog att skapa egna rätter?
Ja det gör det. Vegetariska köttbullar, hur låter det?iMats sa:json88 sa:Varför måste allt vego vara kopior på icke vegorätter? Har man inte fantasi nog att skapa egna rätter?
Allt? Spelar det någon roll?
jomper sa:Du menar de där animaliska falafflarna?
json88 sa:Ja det gör det. Vegetariska köttbullar, hur låter det?iMats sa:json88 sa:Varför måste allt vego vara kopior på icke vegorätter? Har man inte fantasi nog att skapa egna rätter?
Allt? Spelar det någon roll?
Mmm för både korv och köttbullar är så sjukt lika de ursprungliga djuren.json88 sa:Varför måste allt vego vara kopior på icke vegorätter? Har man inte fantasi nog att skapa egna rätter?
json88 sa:Varför måste allt vego vara kopior på icke vegorätter? Har man inte fantasi nog att skapa egna rätter?
Eveningstar sa:Blodapelsinjuice med fruktkött måste vara skräckexemplet i så fall?
Milistern sa:json88 sa:Varför måste allt vego vara kopior på icke vegorätter? Har man inte fantasi nog att skapa egna rätter?
Ungefär som köttfärslimpa. Vad är det för fel på vanlig hederlig limpa? För att inte tala om kåldolmar och oxhjärpar. Fantasilöst!
NLC sa:Geologen kommer ut som vampyr, oväntat!
geologen sa:Tyvärr är nästan alla vegetariska halvfabrikat av det slaget vitlök i. Om man som jag inte tål vitlök är utbudet minimalt.
Spacekitty sa:geologen sa:Tyvärr är nästan alla vegetariska halvfabrikat av det slaget vitlök i. Om man som jag inte tål vitlök är utbudet minimalt.
Oumph Strip är okryddade. Ser ut som och påminner om kyckling i tugget. Prova det. Krydda som du själv vill.
Rattnalle sa:Nästan alla halvfabrikaten är ju typ okryddade. Mer eller mindre. En av de större bristerna.
Limpa och dolmar beskriver en form, inget annat. Försök igen och ta något som verkligen skulle va fantasilöst.Milistern sa:json88 sa:Varför måste allt vego vara kopior på icke vegorätter? Har man inte fantasi nog att skapa egna rätter?
Ungefär som köttfärslimpa. Vad är det för fel på vanlig hederlig limpa? För att inte tala om kåldolmar och oxhjärpar. Fantasilöst!
json88 sa:Limpa och dolmar beskriver en form, inget annat. Försök igen och ta något som verkligen skulle va fantasilöst.
Till skillnad från korvar och bollar som inte är former menar du?json88 sa:Limpa och dolmar beskriver en form, inget annat. Försök igen och ta något som verkligen skulle va fantasilöst.Milistern sa:json88 sa:Varför måste allt vego vara kopior på icke vegorätter? Har man inte fantasi nog att skapa egna rätter?
revben sa:Stor underhållning i den här tråden. Det slutar aldrig att fascinera mig hur folk kan bli provocerade av att man väljer att inte ta del av systematiskt massmord och tortyr av levande varelser.
Snuten sa:revben sa:Stor underhållning i den här tråden. Det slutar aldrig att fascinera mig hur folk kan bli provocerade av att man väljer att inte ta del av systematiskt massmord och tortyr av levande varelser.
Vem är provocerad?
json88 sa:Snuten sa:revben sa:Stor underhållning i den här tråden. Det slutar aldrig att fascinera mig hur folk kan bli provocerade av att man väljer att inte ta del av systematiskt massmord och tortyr av levande varelser.
Vem är provocerad?
Ord som massmord och tortyr förklarar den stora skillnaden mellan veganer och köttätare. Ena sidan ifrågasätter ett märkligt ställningstagande, andra sidan svarar kränkt med ord som ovan i brist på att kunna se utanför sin egen villfarelse.
Oskar sa:json88 sa:Snuten sa:revben sa:Stor underhållning i den här tråden. Det slutar aldrig att fascinera mig hur folk kan bli provocerade av att man väljer att inte ta del av systematiskt massmord och tortyr av levande varelser.
Vem är provocerad?
Ord som massmord och tortyr förklarar den stora skillnaden mellan veganer och köttätare. Ena sidan ifrågasätter ett märkligt ställningstagande, andra sidan svarar kränkt med ord som ovan i brist på att kunna se utanför sin egen villfarelse.
Vilket är det märkliga ställningstagandet?
1888 sa:Undrar hur det kommer att gå för de närodlande när lustmördarna helt slutar att lustmörda vildsvinen
som förökar sej i en hiskerlig fart redan nu.
Och var går gränsen på djur?
Får man som djurskyddande vegan slå ihjäl myggan/bromsen som just bitit tag i skinnet?
Eller skall man vänligt men bestämt be vederbörande att sluta med detta?
Jag är absolut inte kränkt, jag äter själv kött då och då av ren lathet men jag kan heller inte blunda för att det är onödigt att göra det och att det bästa för alla inblandade vore att skita i det.json88 sa:Snuten sa:revben sa:Stor underhållning i den här tråden. Det slutar aldrig att fascinera mig hur folk kan bli provocerade av att man väljer att inte ta del av systematiskt massmord och tortyr av levande varelser.
Vem är provocerad?
Att man kan sitta på så höga hästar att det rättfärdigar ens egna handlande, samtidigt man kan kalla andra för massmördare.Oskar sa:json88 sa:Snuten sa:revben sa:Stor underhållning i den här tråden. Det slutar aldrig att fascinera mig hur folk kan bli provocerade av att man väljer att inte ta del av systematiskt massmord och tortyr av levande varelser.
Vem är provocerad?
Behöver man rättfärdiga att man inte käkar djur?json88 sa:Att man kan sitta på så höga hästar att det rättfärdigar ens egna handlande, samtidigt man kan kalla andra för massmördare.Oskar sa:json88 sa:Snuten sa:revben sa:Stor underhållning i den här tråden. Det slutar aldrig att fascinera mig hur folk kan bli provocerade av att man väljer att inte ta del av systematiskt massmord och tortyr av levande varelser.
Vem är provocerad?
Man börjar se varför veganismen går hand i hand med vänsterpolitik. Samma retorik.
geologen sa:Moderatorer, hallå?
revben sa:Behöver man rättfärdiga att man inte käkar djur?json88 sa:Att man kan sitta på så höga hästar att det rättfärdigar ens egna handlande, samtidigt man kan kalla andra för massmördare.Oskar sa:json88 sa:Snuten sa:revben sa:Stor underhållning i den här tråden. Det slutar aldrig att fascinera mig hur folk kan bli provocerade av att man väljer att inte ta del av systematiskt massmord och tortyr av levande varelser.
Vem är provocerad?
Man börjar se varför veganismen går hand i hand med vänsterpolitik. Samma retorik.
Se köttätande som beställningsmord, någon annan utför det otrevliga och vi behöver bara ta del av det goa.
Vad är det som inte är "schysst"? Utan slutstation pålägg hade djuren inte ens fått bli födda.JTF sa:revben sa:Behöver man rättfärdiga att man inte käkar djur?json88 sa:Att man kan sitta på så höga hästar att det rättfärdigar ens egna handlande, samtidigt man kan kalla andra för massmördare.Oskar sa:json88 sa:Snuten sa:revben sa:Stor underhållning i den här tråden. Det slutar aldrig att fascinera mig hur folk kan bli provocerade av att man väljer att inte ta del av systematiskt massmord och tortyr av levande varelser.
Vem är provocerad?
Se köttätande som beställningsmord, någon annan utför det otrevliga och vi behöver bara ta del av det goa.
Det finns nåt som heter "Brödernas Schyssta" chark också -> http://www.brodernanilsson.se/produkter/
Men knappast "schysst" mot djuren i alla fall... :-(
Jag bara iklädde mig rollen som vegan tillfälligt några minuter för att se om nån nappade. Själv har jag precis ätit kvällsmacka med animalisk Falukorv, sockrad ketchup, och veganskt jordnötssmör.json88 sa:Vad är det som inte är "schysst"? Utan slutstation pålägg hade djuren inte ens fått bli födda.JTF sa:revben sa:Behöver man rättfärdiga att man inte käkar djur?json88 sa:Att man kan sitta på så höga hästar att det rättfärdigar ens egna handlande, samtidigt man kan kalla andra för massmördare.Oskar sa:json88 sa:Snuten sa:revben sa:Stor underhållning i den här tråden. Det slutar aldrig att fascinera mig hur folk kan bli provocerade av att man väljer att inte ta del av systematiskt massmord och tortyr av levande varelser.
Vem är provocerad?
Det finns nåt som heter "Brödernas Schyssta" chark också -> http://www.brodernanilsson.se/produkter/
Låter ju gott...eller inte..:(JTF sa:Jag bara iklädde mig rollen som vegan tillfälligt några minuter för att se om nån nappade. Själv har jag precis ätit kvällsmacka med animalisk Falukorv, sockrad ketchup, och veganskt jordnötssmör.json88 sa:Vad är det som inte är "schysst"? Utan slutstation pålägg hade djuren inte ens fått bli födda.JTF sa:revben sa:Behöver man rättfärdiga att man inte käkar djur?json88 sa:Att man kan sitta på så höga hästar att det rättfärdigar ens egna handlande, samtidigt man kan kalla andra för massmördare.Oskar sa:json88 sa:Snuten sa:revben sa:Stor underhållning i den här tråden. Det slutar aldrig att fascinera mig hur folk kan bli provocerade av att man väljer att inte ta del av systematiskt massmord och tortyr av levande varelser.
Vem är provocerad?
All nyttig mat kan inte vara god. Lite får man offra...json88 sa:Låter ju gott...eller inte..:(
Vad menar du med vi, svenskarna eller världsmedborgare? Vi snackar i så fall 100 miljoner svenska boskapsdjur eller 70 miljarder sådana i världen. Låter väldigt högt med en rimlig definition av boskap.BjornR sa:JTF sa:@veganer: Om alla på sikt ska bli veganer (rent hypotetiskt) hur ska man då göra med korna och annat nötboskap +ANDRA om man inte ska/får använda köttet, pälsen eller mjölken? Släppa ut dom i det vilda? Låta alla djurarterna som idag används för människors syften dö ut på lång sikt? Kanske låter omoget, tragiskt och korkat, men är faktiskt en seriös frågeställning.
Låta dö ut. Genom att behålla vår monokultur så accelererar vi takten på hur snabbt inhemska arter dör ut. Antingen monokultur eller inhemska arter. Vi har ju trots allt nästan 10x fler boskapsdjur än vad det finns människor.
https://www.instagram.com/p/BYgbYE1nK2u/?hl=sv&taken-by=vegansidekick
edit: Grammatik
GoranS sa:Vad menar du med vi, svenskarna eller världsmedborgare? Vi snackar i så fall 100 miljoner svenska boskapsdjur eller 70 miljarder sådana i världen. Låter väldigt högt med en rimlig definition av boskap.BjornR sa:JTF sa:@veganer: Om alla på sikt ska bli veganer (rent hypotetiskt) hur ska man då göra med korna och annat nötboskap +ANDRA om man inte ska/får använda köttet, pälsen eller mjölken? Släppa ut dom i det vilda? Låta alla djurarterna som idag används för människors syften dö ut på lång sikt? Kanske låter omoget, tragiskt och korkat, men är faktiskt en seriös frågeställning.
Låta dö ut. Genom att behålla vår monokultur så accelererar vi takten på hur snabbt inhemska arter dör ut. Antingen monokultur eller inhemska arter. Vi har ju trots allt nästan 10x fler boskapsdjur än vad det finns människor.
https://www.instagram.com/p/BYgbYE1nK2u/?hl=sv&taken-by=vegansidekick
edit: Grammatik