OT: Vilken chinsstång rekommenderar ni?

martysod

Medlem
Jag kör lite träning hemma i vardagsrummet som komplement till cykelträning. Blir kortare yogapass från nätet och lite andra övningar med kroppen som redskap. Dock känner jag att jag skulle behöva av lite chinsträning.

Kan ni rekommendera en chinsstång att sätta upp hemma?

Kolla kvaliten på väggarna...
Jag satte upp en sån som man skruvar på så expanderar den fast i dörrposten. Problemet var att dörrposterna i lägenheten är så veka att de inte håller. Hittade sen små halvmånar i paketet som man kan skruva fast och sedan lägga stången i. Litar dock inte riktigt på den...

oftast blir de man sätter i dörrposten lite för smala, köp ett par jirva konsoller på närmsta bygghandel, dra fast dem i reglarna i nån lämplig vägg, och hitta ett lämpligt rör!

cwh1973 sa:
Har denna, finns hos Rusta och hos Decathlon också.....

http://www.jabb.se/iron-gym/4469-0

Fäster utomordentligt bra i dörröppning, nyper sig fast med hjälp av din vikt!!
/C

Har också en sån, och den funkar bra. Det är nog klokt att kolla så dörrlisten är stabil först, och sen har min en viktbegränsning på 100 kg. Det känns rimligt, för den böjer sig en del redan med 2/3 av det.

Bilagor

• Skärmklipp.JPG
    Skärmklipp.JPG
    23.4 KB · Besök: 92
Senast ändrad:
En chinsstång i dörren till det lata tonårsrummet är inte så dumt. Görs några nästan varje gång det ska hämtas mer kakor i köksskåpet varje gång datorn laggar...

Tillbaka
Topp