Alex Supertramp sa:
Du drack alltså budget-GT INNAN den där japanen? Ser jävligt spännande ut.
Det är dock ett ekonomiskt dilemma vi inte kan bortse från, att premiumgin kostar lika mycket som single malt eller top shelf-rom - och sen blandar vi grogg på den. Att det behövs bra gin i en draja som innehåller 90% just gin är enkelt att förstå, men hur mycket bättre blir en GT med tre fjärdedelar is och tonic av att spritbasen är dubbelt så dyr som batterisprit?
Skall man inte spara det bästa till sist eller hur är det? :)
Håller med och håller inte med. Jag är ingen större fan av ren gin egentligen, och inte heller av dry martini, men i en GT sker det något fantastiskt :) Utan tvekan en favoritdrink. Men det är egentligen sedan jag började blanda den ordentligt och inte som en grogg eller som man fortfarande får den på vissa uteställen, dvs en skvätt gin i botten på glaset, fylla på med schweppes från 1.5l flaskan (eller läskslangen i baren), en isbit och en halv citronskiva på toppen. Halvljummet och blaskigt.
Jag blandar nästan alltid 1:2 och då får ju spriten lite mer framträdande roll, då smakar jag skillnad på gin och gin. Men sen håller jag med, i en bra blandad GT så tycker jag inte det jätteskillnad på en normalgin och en asdyr gin. Jag håller mig normalt sett till en Gin som kostar ca 250-300 i spritmonopolets butiker, t.ex. Tanqueray eller Langleys Old Tom. Sen skall man inte tala om priset på viss hipstertonic, den är ju dyrare än spriten...