[OT] Vilken lagom kall G&T dricker du nu?

clnr sa:
Var ju tvungen att testa en gt med Tanqueray för att ge dig bästa råden (vad gör man inte för happyiter...). Mer spritig med mer citrustoner. Är starkare än Monkey 47 vilket känns på smaken. Med Fever Tree så vinner Monkey 47 med hästlängder. Så ta den :)

Kör på en apa då :D

Stort tack för att du offrade dig.

Senast ändrad:
marr sa:
clnr sa:
Var ju tvungen att testa en gt med Tanqueray för att ge dig bästa råden (vad gör man inte för happyiter...). Mer spritig med mer citrustoner. Är starkare än Monkey 47 vilket känns på smaken. Med Fever Tree så vinner Monkey 47 med hästlängder. Så ta den :)

Kör på en apa då :D

Stort tack för att du offrade dig.
Tanqueray är dock bra, bara annorlunda. Bör finnas hemma den också. Varianten som heter Ten är lite finare.

Senast ändrad:
Tjena!

Provade Ceders Alt-Gin idag. Blandades med Ekobryggeriets Nordic Tonic.

Oerhört bra alkoholfri GT helt klart. Gordons färdigblandade är godkänd och klart drickbar, men det här är vuxet, kryddigt och smakrikt.
Kan helt klart rekommenderas för de dagar man behöver köra eller om man är helt vit.

IMG_20190615_214016_433.jpg

Har själv jävligt svårt för såna där frikyrkliga drinkar utan sprit, men det är nog bra att det finns alkoholfria alternativ, trots allt.

Hur dricker ni er GT förresten? För mig står den alltid som avec (eller andra avec om det finns kaffe och bruna starkvaror i anslutning till middagen).

Vet ni vilka två enda gånger man dricker GT före maten? Antingen om man är tiotusen meter över havet, eller om man är på safari.

Kneecap sa:
Tjena!

Oerhört bra alkoholfri GT helt klart. Gordons färdigblandade är godkänd och klart drickbar, men det här är vuxet, kryddigt och smakrikt.
Kan helt klart rekommenderas för de dagar man behöver köra eller om man är helt vit.
Intressant. Var köpte du den?

Rattnalle sa:
Kneecap sa:
Tjena!

Intressant. Var köpte du den?

Tjena!

Systemet har fått in den. Även en alkoholfri rom som heter Rumish som ger riktigt bra romtoner i drinkar, dock väldigt märklig ren då den först är väldigt vattnigt för att sen gå över i en kraftig kryddbomb. Men med cola så smakade de som Plantation och cola fast utan spritigheten. Frun som dricker alkohol tyckte också att det var gott.

Köpte tre sorters gin på calles. Hendricks, monkey 47 Schwarzwald och en rosa beefeater london pink.
Ny värld för mig :D får väl provblanda på hotellet i veckan.

Epic fail, har gin, tonic, is, men ingen citron eller lime. Allt är stängt i Tyskland en söndag...

När dricks GT? Bäst som after bike drink, alltså oftast före mat. Annars lite när som, men inte till mat.
Cyklade 4 timmar idag, alltså läge för GT. Hade ingen Citron hemma...minimisär, men gick bra ändå.

Alkemist, väldigt fruktig. Nästan som fläderbärssaft. Alltså inte speciellt "true" eller ren Gin. Men mycket god i min mening som en svalkande dryck. Blandade 1:2.5 med fevertree MediterraneanTonic. Det var den jag hade kall.
DSCF6275.JPG

Senast ändrad:
Monkey 47 och Luscombe Tonic, 1:2 + lime. Möcke bra!

Bilagor

• CBAC831D-B84C-4188-A922-E0AACBFFD438.jpeg
    CBAC831D-B84C-4188-A922-E0AACBFFD438.jpeg
    188.7 KB · Besök: 283
Löste problemet på ett närliggande hak. Tanqueray och ja, resten ser ni. Det var vad som bjöds. Helt ok

Glömde bildfan såklart.
IMG_20190616_201447_1.jpg

Senast ändrad:
Alltid före maten på fredag, matlagningspepp i ett glas. Givetvis tillsammans med en skål estrellas jordnötter (nix, inga andra jordnötter är lika bra).

Att servera tonicen separat på flaska, en sk ”perfect serve”, är bra för oss som föredrar lite snävare proportioner tonic. Och så har jag fått min geting utan att be om det på tex Cardierbaren på Grand som väl ändå får betraktas som en seriös cocktailbar.

Billiga tonårsbarer kör väl snarare batterisprit och tonic från pistol eller PET?

Dricker bira på balkongen, googlar ”serveringstemperatur Skåne Akvavit” och kan knappt vänta till kvällens GT. Skål så länge!

PS. Gillar Thomas Henrys mikrobryggkänsla på läskedrycker.

jde19 sa:
Detta är så härligt hipster!
Måste köpa på mig lite gin märker jag. sjukt sugen
Gin och GT är ungefär lika hippt som Facebook var när folk med barn i tonåren eller äldre började skaffa det. Dvs inte ens i närheten.

Det är väl iofs inte särskilt hippt att vara hipster heller längre.

Rattnalle sa:
jde19 sa:
Gin och GT är ungefär lika hippt som Facebook var när folk med barn i tonåren eller äldre började skaffa det. Dvs inte ens i närheten.

Finns det någon ö h t som titulerar sig som hipster?

42Hz sa:
Rattnalle sa:
jde19 sa:

Finns det någon ö h t som titulerar sig som hipster?
Det gör det säkert men det är ett tydligt tecken på att personen inte är hipp.

Batteri-gin med en rabarbertonic jag bara provat nån gång tidigare. Helt ok efter cykling och midsommarmiddag. Inga tillbehör, men nu väntar en gin-Moscow Mule med jordgubb som extra ingredyenceh. Schkåååll.

9CF90D25-FD61-429E-A472-8647ADB3B5E4.jpeg

[OT] Gin som fick marinera med kluvna gubbar en stund innan tillsättning av pressad lime och Ginger Beer (icke att förväxlas med menlös ginger ale eller alkoläsken som snott namnet). Vad har ni själva i kikarn ikväll, era porrpungar? Nåväl, trevlig midsommar önskas från västkusten. Skål, kosmonauter!

F71B02A2-73D1-4C02-BC73-6F0EAD61B03A.jpeg

Alex Supertramp sa:
[OT] Gin som fick marinera med kluvna gubbar en stund innan tillsättning av pressad lime och Ginger Beer (icke att förväxlas med menlös ginger ale eller alkoläsken som snott namnet). Vad har ni själva i kikarn ikväll, era porrpungar? Nåväl, trevlig midsommar önskas från västkusten. Skål, kosmonauter!
Den där skall jag testa som omväxling till den vanliga Dark & Stormy jag brukar blanda på Fentimans Ginger Beer!

Beställde lite tonic inför helgen. Hittade en lämplig till min Explorer Gin, det blir inte mer husvagnscamping än så här tror jag. "Explorer-red bull" har nu fått en ny mening! Skål!

20190620_212029.jpg

Och nej, som tonic inte mycket att hänga i granen, inte tillräckligt bitter. Bättre "ren", men den innehåller ju inga ingredienser som ger en vingar :(

Svensk rocknroll-tonic möter det japanska. Rätt bra kombo. Tonicen, bra. Tag sedan jag drack ekobryggeriets vanliga, men denna ligger nog nära. Läste förresten att de släppt sina tonic som sorbet, låter ju givet i sommar. Någon som vet var man köper?

Köpte förresten istråg för megakuber baserat på tipsen härifrån men de hann såklart inte frysa till ordentligt. Det tar vi nästa gång.

Bilagor

• 20190620_221625.jpg
    20190620_221625.jpg
    224.1 KB · Besök: 298
Glad midsommar!

Frugan jobbar, så har spenderat dagen med mina föräldrar, syskon och såklart våra barn. Nu äntligen nattat speedade barn och avkoppling på terrassen. Festerna hörs i grannskapet och luften är lagom frisk!

163502B2-A81D-4B00-980B-728951A1236E.jpeg

Tanqueray No 10, schweppes och en hel lime.

Tillbaka
Topp