[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

42Hz sa:
Mange. sa:
Första solklara vasken..
Brekeriet beer har gjort något fel med Queens quad, en barley wine, med bär som gjorde den syrlig och har 13%
Det bara krockar, totalt.
Öppnade en yeti stout och finner lugn och harmoni i det massiva

Oj, tur jag tvekat!

Jo, den spretade ganska ordentligt. Tyckte dock betydligt bättre om den när den tappat lite kolsyra och fått värma upp sig en del.

//j

Jag ställde den faktiskt på bänken i köket, just för att se om det kunde bli något efter ett par timmar som öppnad. Men nej, alkoholen förtar det som kunde vara något spännande.7-9% hade räckt.

En ny favorit, smakar verkligen ipa men är helt annorlunda ut..
P1011428.JPG

Mange. sa:
Harri, vad tycker du om humlen i great divide yeti? Den har ändå rätt mycket humle med 70 ibu

Länge sen jag drack en, första jag smakade mindes jag som OK men den senaste var inte god, det inte om de haft problem med kvalitén, men det var flera år sedan.

Enda jag har reggat på Untappd är deras Chocolate Oak Aged Yeti, den var drickbar. :)

Kupa sa:
imorgon är det SMÖF för mig.

+1 God. Det blir fler.

42Hz sa:
Skål! Noir de Dottignies - De Ranke

+1 Mmmm, Rätt bra, men inte mer. Öppnade igår och fick lite över. Korkade igen och den var lika bra idag. :)

I övrigt en Slaapmutske Triple och en Tripel Karmeliet till Strömmingen på Pressklubben igår lunch. Var väl "sådär".
Samma Klaus hemma ikväll var däremot bra, så den kommer jag nog köpa några fler av.

Hemma från SMÖF 2016. Mycket barley wines i år.

Hängde mest i singelbaren. Tror årets vinnare blev Lost Abbey Cuvee de Tomme:

IMG_2896.JPG

Men denna var jäkla bra också:

IMG_2904.JPG

Senast ändrad:
42Hz sa:
Mange. sa:
Oude kriek, schaerbeekse.
Vuxensaft

God? Inte öppnat min ännu. :)

Skål! Noir de Dottignies - De Ranke

Den var riktigt bra, en polare som visste jag gillade Belgiska köpte den. När jag berättade om den såg han nedslagen ut och betraktade surölen som ett felköp.
Ett sällsynt lyckat sådant försökte jag förklara utan framgång. Jag blev jätteglad ivf och ska nog köpa en till mig själv =)

Ja men då var det ju helg igen då... firas självklart med nya cykeldelar och en ny spännande Öl... nog en av de snyggaste burkarna jag har sett .. Skål & trevlig helg på er ?... och på Söndag kör vi SBR23 ??

Bilagor

• Enlight1.jpg
    Enlight1.jpg
    190.1 KB · Besök: 36
Äntligen finns julölen på systemet. Oppigårds Winter Ale är ett så säkert kort. Grymt god, balanserad och smakrik, en av mina absoluta favoriter.
P1011572.JPG

Vad har ni för favoriter?

Senast ändrad:
En öl jag försökte dricka i dag var odrickbar. Jag har råkat ut för liknande sak några gånger senaste tiden, olika märken...
Ölet skummar infernaliskt, som en julmust på speed, men det blir ett sprött, trasigt skum. Inte ett stabilt skum. Och det smakar tunt och metalliskt. Är det ett "känt" tillverkningsfel?

fhloston sa:
En öl jag försökte dricka i dag var odrickbar. Jag har råkat ut för liknande sak några gånger senaste tiden, olika märken...
Ölet skummar infernaliskt, som en julmust på speed, men det blir ett sprött, trasigt skum. Inte ett stabilt skum. Och det smakar tunt och metalliskt. Är det ett "känt" tillverkningsfel?

Tillverkaren uppskattar nog feedback! Maila.

Har extrajobbat inom livsmedelsindustri och strävan att hålla hög kvalitet är väldigt stark. Det är så mycket viktigare än reklamkampanjer.. :) Kan tänka mig att ett litet bryggeri kan skadas rejält av att en batch blir dålig, viktigt att undvika.

Senast ändrad:
lleberg sa:
fhloston sa:

Tillverkaren uppskattar nog feedback! Maila.

Har extrajobbat inom livsmedelsindustri och strävan att hålla hög kvalitet är väldigt stark. Det är så mycket viktigare än reklamkampanjer.. :) Kan tänka mig att ett litet bryggeri kan skadas rejält av att en batch blir dålig, viktigt att undvika.

Tack, jag mailar.

fhloston sa:

En sk "gusher", vilket oftast beror på en infektion av något slag. (Det kan även vara för tidig buteljering eller att det tillsatts för mycket socker för sekundärjäsning)

Missade att det släpptes ett fåtal Cuvée De Ranke idag. Plockar väl på mig någon Yeti och Rodenbach på vägen hem.

Drack en "Klöver 10" på Belgobaren under lunchen och den var god. Hittar dock inget när jag googlar på det. Vad kan det ha varit? Kanske får gå in och fråga. Om en vecka skulle de iallafall få in julöl.

Tillbaka
Topp