[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

20170414_213415.jpg

Easy jack ipa. I Åre :)
Den var klart god, kan ha varit de 122milen i bil hit som gör det iofs.

Mange. sa:
Vippen sa:
Mange. sa:
Bäst före 2017/01/01.

You crazy, den måste varit livsfarlig!

Haha.
Ja, tyvärr är jag lite feg när det gäller ljusa mellanstarka öler och lagring. 2-3år är lagom.
Har några som jag planerat stå i 7+ år

Vilken var det du öppnat nu?
Har lite dålig koll på etiketter från 2007 ;)

Ja, det är inte lätt... Jag har svårt att bestämma mig för om jag skall dricka allt på stört eller hoppas att det händer nåt över åren. Och även om det visar sig att det är gott även efter lagring skall det mycket till för att jag skall komma ihåg hur det smakade innan (om man ens smakat olagrat)...

Dagens försök var en Mikkeler Black som påstods gå ut i december i år, vilken nog har spenderat närmare tio år i källaren. Den var ju i princip flat, men smak fanns det så det räckte. Men om den var bättre än när den tappades är ju oklart för mig? Det är ett hårt jobb!

AddeN sa:

Hur var den?!

Själv testade jag en två(?) år gammal flaska med Ørbæk Påskebryg mot en ny.

IMG_20170423_180720.jpg

Bäst före datum på 2015 på den högra flaskan. Ingen markant skillnad förutom det vanliga att det blir lite mer dämpade smaker, den lagrade påminde en del till en lagrad Chimay Blue, vilket inte är dumt! :)

Den var inte så tokig. Men lite tunn smakmässigt. Det skulle ha varit mer helt enkelt. Mer komplexitet och eftersmak. När man väl andats ut så var den liksom borta.

En speciell som jag fastna för med bra smak bland många andra goda att plocka. Duggregn i Prag.

Bilagor

• IMG_3101.JPG
    IMG_3101.JPG
    237.5 KB · Besök: 49
Inte idag men nästan på minuten en vecka sedan. Trist, blaskig lager men samtidigt ofantligt god eftersom jag inte fått någon after bike-öl på en hel vecka.

DSC_0077.JPG

Nyss blev det en Eriksberg vanlig. Men igår blev det först en sådan här god Rådanäs och efter det en 100WATT! den var god. Bromptonen in på puben också. Blev inspirerad av Jomper.

Bilagor

• 20170428_175151.jpg
    20170428_175151.jpg
    181 KB · Besök: 44
Varit i Västerås och kollat på dottern som spelar cup. Passade såklart på att besöka bolaget ;) dessa var väl dom intressantare som jag köpte, blev även några ifrån coppersmiths bryggeri som är riktigt prisvärda.
IMG_0622.JPG

IMG_0623.JPG

Stockholm Stout från den lokala bryggaren i samma kvarter som Europeiska Cykelimporten (ECI). Nja, den var väldigt tunn.

DSC_0069.JPG

Tillbaka
Topp