Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Stumpy sa:Mmmm... kanelbulle.
Loftberg sa:Hittade en plats inomhus som gav perfekt mys-ljus för juice-fotografering. En 'epiphany' om ni så önskar.
Amundsen möter Lervig. Kunde det bli dåligt? Inte en chans. Humlen är total. Ultimat.
En juicig rackare från Left Handed Giant. Lika vit som fin.
Trendigt super-ball från Systemets 'Små Partier'. Smakbomb som mest påminner om mer norska motsvarigheter.
Jag började spela World of Warcraft runt dess öppningsår 04/05. En bitter jävla norrman jag hade spelat med i flera år, tipsade mig för ett par vårar sen om en öl jag absolut borde testa. När den nu för första gången dök upp hos Systembolaget kunde jag ju inte motstå frestelsen. Riktigt välbalanserad, lagom maltig och fin.
Ja, eftersom jag gillar kraftfull stout.Jimel sa:God?Stumpy sa:Mmmm... kanelbulle.
Loftberg sa:Jag började spela World of Warcraft runt dess öppningsår 04/05. En bitter jävla norrman jag hade spelat med i flera år, tipsade mig för ett par vårar sen om en öl jag absolut borde testa. När den nu för första gången dök upp hos Systembolaget kunde jag ju inte motstå frestelsen. Riktigt välbalanserad, lagom maltig och fin.
Jolelp sa:Vart köper du all din juice egentligen? :D allt det där goda går väl inte att hitta på systemet?
Loftberg sa:Skulle också vilja slänga in ett lovord för denna nya och (tyvärr) högst lokala saison här från eminenta Eskilstuna Ölkultur. Grymt fin, fräsch och välbalanserad belgo-ale.
Som jag läste på deras egen Facebook skulle inte ölen gå att beställa utan bara finnas lokalt i Eskilstuna. Då måste de ljugit på bryggeriet!42Hz sa:Loftberg sa:Skulle också vilja slänga in ett lovord för denna nya och (tyvärr) högst lokala saison här från eminenta Eskilstuna Ölkultur. Grymt fin, fräsch och välbalanserad belgo-ale.
Finns i beställningssorimentet, går att beställa till alla Systembolag. :)
Loftberg sa:Som jag läste på deras egen Facebook skulle inte ölen gå att beställa utan bara finnas lokalt i Eskilstuna. Då måste de ljugit på bryggeriet!42Hz sa:Loftberg sa:Skulle också vilja slänga in ett lovord för denna nya och (tyvärr) högst lokala saison här från eminenta Eskilstuna Ölkultur. Grymt fin, fräsch och välbalanserad belgo-ale.
Vilka luringar. De skrev nämligen något snyftigt om att Systembolaget minskade ner de tänkta volymerna och reserverade de till lokalt. Men jag kan ha missuppfattat, uppenbarligen!42Hz sa:Loftberg sa:Som jag läste på deras egen Facebook skulle inte ölen gå att beställa utan bara finnas lokalt i Eskilstuna. Då måste de ljugit på bryggeriet!42Hz sa:Loftberg sa:Skulle också vilja slänga in ett lovord för denna nya och (tyvärr) högst lokala saison här från eminenta Eskilstuna Ölkultur. Grymt fin, fräsch och välbalanserad belgo-ale.
Då har dom informerat fel! Jag beställde fem stycken och har hämtat ut dom. :)
Loftberg sa:Vilka luringar. De skrev nämligen något snyftigt om att Systembolaget minskade ner de tänkta volymerna och reserverade de till lokalt. Men jag kan ha missuppfattat, uppenbarligen!42Hz sa:Loftberg sa:Som jag läste på deras egen Facebook skulle inte ölen gå att beställa utan bara finnas lokalt i Eskilstuna. Då måste de ljugit på bryggeriet!42Hz sa:Loftberg sa:Skulle också vilja slänga in ett lovord för denna nya och (tyvärr) högst lokala saison här från eminenta Eskilstuna Ölkultur. Grymt fin, fräsch och välbalanserad belgo-ale.
Då har dom informerat fel! Jag beställde fem stycken och har hämtat ut dom. :)
Ingenting som smakar karamell är gott, om det inte är just en karamell.Stumpy sa:Jag tyckte det lät gott, tills jag såg att det var en IPA.
Loftberg sa:Skulle vilja ta tillfället i akt att (återigen?) rekommendera mina stora svenska favoriter Apex Brewing från Nora i Bergslagen. Gillar man juice är det i mitt tycke det bästa man kan hitta i Sverige just nu. I norra Europa tycker jag bara norska Amundsen kommer nära.
De tre sorterna som finns i det numera stående Systembolags-sortiment är fullständigt fantastiska.
Och vill man gå lite mer bananas och beställa från Glasbanken, släppte de IDAG faktiskt sin tillfälliga öl Cülmination (jag missade den förra i samma serie, Vertex, då de tycks sälja slut extremt fort). Dessutom finns fortfarande collab-burken Jack Action kvar. Så bara att springa in en order innan de tar slut!
Skulle också vilja slänga in ett lovord för denna nya och (tyvärr) högst lokala saison här från eminenta Eskilstuna Ölkultur. Grymt fin, fräsch och välbalanserad belgo-ale.