chickenphone
Aktiv medlem
[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fick den i ölkalendern igår. Den var helbra.
En kollega dömde just ut den som den äckligaste öl han någonsin druckit :-)Öljulkalender är ett hårt jobb. Men det måste göras! :)
Visa bilaga 457311
Oj. Det måste vara en lagerölsslusk ;). Skämt åsido så brukar sådana kalendrar, i mitt tycke, bara innehålla kanske 5-10% öl som jag vill köpa igen. Dock roligt iaf :). Denna var inte så illa, för vad den var. Gillar Pojhalas andra öl men blev lite besviken att det var en porter...En kollega dömde just ut den som den äckligaste öl han någonsin druckit :-)
Tack för påminnelsen! Bärgade en på väg hem fr lunchen?Äntligen dags för St Bernardus Christmas ale! =)
Den är klart bättre om ett år... :)
Ja lagrar mina svalt. Om det är rätt eller inte, de vet jag knappt.Frågor man inte vågar fråga i öltråden. Ska öl lagras svalt eller kallt?
Frågor man inte vågar fråga i öltråden. Ska öl lagras svalt eller kallt?
kallt om man vill spara på ölen, svalt om man vill ”åldra” ölen?
Men hur vet man om man vill spara eller åldra ölen?
Bra fråga, om man gillar ölen som den är, och den är svår att få tag på eller begränsad så kanske man vill spara den utan att den ändrar smak? Humlearomatiska öl verkar de som dricker dom vilja ha "färska" så de vill man kanske spara?
Om man som jag gillar t. ex. hur en Chimay Blue smakar efter ca. 2 år så vill jag att den "mognar", det vill säga åldras fortare. =)
Är det fler Norröna-fans än ett vanligt ursnitt per kapita som gillar Pöjhala? Själv dricker jag grogg ikväll och skall be om att få återkomma imorgon efter några bakiskilometrar mellan granarna. Bland annat med en rökig Finn och den här på Happy alltid uppade Caroulos eller vad fan den heter. Skål!Öljulkalender är ett hårt jobb. Men det måste göras! :)
Visa bilaga 457311
Oklart. Jag är extremt partisk då jag är halvestländare.. Så ta mina lovord av Põhjala med en nypa salt ;)Är det fler Norröna-fans än ett vanligt ursnitt per kapita som gillar Pöjhala? Själv dricker jag grogg ikväll och skall be om att få återkomma imorgon efter några bakiskilometrar mellan granarna. Bland annat med en rökig Finn och den här på Happy alltid uppade Caroulos eller vad fan den heter. Skål!
Den blir bättre efter ett par år på rygg.Alltså jag känner ju verkligen kvaliteten här, och den växer för varje klunk - men det är nog inte min stil.