weldion
Aktiv medlem
[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?
Eller noga välja vilken diet man skall gå på.Står man på diet får man vara noga i val av de få öl man dricker.Visa bilaga 525713
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Eller noga välja vilken diet man skall gå på.Står man på diet får man vara noga i val av de få öl man dricker.Visa bilaga 525713
Konstigt bara med etiketten, att de valt en byggnad som inte ens ligger i Tällberg.Den här hade de fått till helt ok, leksingarna.
Visa bilaga 525900
Var i Värmland befinner du dig? ? Känner en av bryggarna.
Är det inte stationshuset, eller iaf ett tidigare stationshus?Konstigt bara med etiketten, att de valt en byggnad som inte ens ligger i Tällberg.
Jo, men det ligger i Plintsberg.Är det inte stationshuset, eller iaf ett tidigare stationshus?
Jaha, det var det du menade. Ja, den ligger lite avsides kan jag tycka. Det blir ju en ganska lång promenad för folk som ovetandes tar tåget och tror att de hamnar ”mitt i byn”.Jo, men det ligger i Plintsberg.
Finns till och med en liten historia om namnet på stationen:
![]()
Tällbergs station ligger inte i Tällberg!
Den ligger i grannbyn Plintsberg. När järnvägen mellan Leksand och Rättvik bygdes och det skulle anläggas en station någonstans i Tällbergstrakten ...www.fotosidan.se
Ja, det är inte så ovanligt att man får frågor från turister i stil med ”men var är hotellet?!”.Jaha, det var det du menade. Ja, den ligger lite avsides kan jag tycka. Det blir ju en ganska lång promenad för folk som ovetandes tar tåget och tror att de hamnar ”mitt i byn”.
Jag ser bryggeriet med lite vilja hemifrån ?Var i Värmland befinner du dig? ? Känner en av bryggarna.
Hur var den?
Jag gillade den. Men kan inte påstå att jag märkte av nån kanelsmak.Hur var den?
Krillehôla alltså ?Jag ser bryggeriet med lite vilja hemifrån ?
Vem är polaren?
Såg den på bolaget i lördags men valde bort den pga. kanelen men då får jag nog ändå testa den ?Jag gillade den. Men kan inte påstå att jag märkte av nån kanelsmak.
Told you so ?
Är ingen expert ( mörka ) , men "din" har jag druckit . Helt OK. Deras pilsner också .Kanske inte världens bästa schwarzbier men va fan…
Bitter, jag säger det igen, det är en underskattad ölsort!