[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

After paint, målat som en tok idag för att få allt klart inför hantverkarna ska komma imorrn å fortsätta köksbygget.
E7A95B65-6535-4C9E-B4A0-F8F141579E1B.jpeg

Hur var den?
Funderar sedan länge på tillfälle att korka upp sådana. Man behöver sällskap av några som uppskattar det.
Den var jättegod, årgång 2020. Den var väldigt sammetslen och behaglig, till och med de som inte gillar belgare uppskattade den. Kändes rimligt att dela den på polarens 40års-fest.

Inser nu att det var väldigt länge sen jag var inne i den här tråden. Men det där var fanimig en av dom bästa bilderna i tråden.
Hade man inte sett din spegelbild i flaskan hade det blivit full pott.
Rent fototekniskt menad nu.
Julöl?
Vet inte om det var något fotografiskt mästerverk men tack! =)

Jubileumsöl:
To celebrate 40 years of CHOUFFE, the gnomes wanted to surprise eveyone who enjoys Brasserie d’Achouffe beers. They created CHOUFFE 40, a special beer that combines smoothness with hints of spice. It's a refreshing blond beer that's lighter than the rest of the range, and you'll love its citrus and sage notes.

Tror den ska vara ordinarie, typ. Men Ruination IPA är min favvo, går inte att jämföra...

"So called because of its truly "ruinous" effect on your palate, this massive hop monster will change forever your preconceptions of what defines good beer"

Nu är detta 2.0, och vet inte den är bättre, men en ok ersättare :)

IMG_0078.jpeg

Smakar av fjolårets stash.

Oklart dock hur den utvecklats eftersom jag glömt hur den smakade sist. Inbillar mig att den är lite rundare och fylligare. Eller så är det jag som gått åt motsatt håll.

Vem vet?

Vem bryr sig?

Gott är det i alla fall ?

Tillbaka
Topp