Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
42Hz skrev:
-------------------------------------------------------
> Tyckte jag var värd lite fryntligmunk-juice
> ikväll!
>
> St. Bernardus Tripel
>
>
En belgisk stout lagrad på bourbonfat. Hette nåt med que delphin eller hur den stavas... Finfin var den hur som helst... :) nån som vet exakt vad den heter?
Estniska "Double Bock lager 7.0 %", en stark favorit med mycket smak utan att smaka (för mycket) alkohol. En återkommande favorit utav de ljusa lagerölen
Dricker ytterst sällan men kunde inte motstå att prova sortimentet från grannön. Har börjat med Boom Boom Blonde. Den smakar väldigt fruktigt. God men nästan som något annat än öl, vet inte vad.
Nu klämmer jag mina sista två smakprov från Adelsö bryggeri. Började med Chicken Race som är en Pale Ale. God men lite intetsägande kanske, fast mer åt god. Ingen hittills har känts sådar trist som massproducerade brukar göra. Alla har haft karaktär och smak. Nu kvarstår R.E.S.P.E.C.T som är deras stout.
Återkommer.....
Nu är jag klar sen en stund. Stouten var också god, nästan så man tuggade i sig ölen. Fyra flaskor starköl på två dagar, det var länge sen jag drack så mycket.
Åh, fy fan! Vet inte vad som tog åt mig, bara för att man sett den överallt köpte jag en, borde litat på magkänslan och låtit den stå var på hyllan!
Får 'klösa-mig-på-tungan' reflex efter en klunk, ungefär som när man råkat få t-sprit i munnen av misstag! Kan man ha smaklökar kvar om man får i sig en hel flaska? Respekt! :)
Vore jag sadomasochist skulle jag tvinga i mig allt, vasken hello! =)
Kneecap skrev:
> 42Hz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > God som att 'shot:a' after shave! ;)
>
> Tjena!
>
> Kunde vi få Tobbe att dricka öl så kan vi nog
> få dig att gilla humle.. :D
Kneecap skrev:
> ...
>
> Kunde vi få Tobbe att dricka öl så kan vi nog få dig att gilla humle.. :D
Jo, Tobbe gick väl så långt som att börja snacka om att privatimportera barley wine från Stones.
Så vem vet, snart kanske Harri växer ifrån de där sötsliskiga belgiska körsbärssafts-ölen och lär sig uppskatta lite beska och humle ;)
jesperC skrev:
> Kneecap skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > ...
> >
> > Kunde vi få Tobbe att dricka öl så kan vi nog
> få dig att gilla humle.. :D
>
> Jo, Tobbe gick väl så långt som att börja
> snacka om att privatimportera barley wine från
> Stones.
> Så vem vet, snart kanske Harri växer ifrån de
> där sötsliskiga belgiska körsbärssafts-ölen
> och lär sig uppskatta lite beska och humle ;)
Det kommer ske samma dag jag lär mig att tycka om flytande tvål. ;)